donderdag, november 02, 2006

Gaat lekker zo.

Ongeveer twee weken terug kreeg ik bericht van Tiscali dat ze hun netwerk gingen verbeteren en dat ik daardoor vandaag tussen 13 en 16:30 uur van internet en telefoon verstoken zou zijn. Keurig geregeld nietwaar.

Alleen had ik omstreeks vier uur een kwartier lang weer internet en telefoon waarna de hele zaak weer plat ging, om pas vanavond om kwart over tien weer tot leven te komen.

Nu hadden ze geschreven dat je als het klaar was het modem even uit en na dertig seconden weer aan moest zetten om dat te resetten. Maar dat hielp dus helemaal niets. Dus heb ik met mijn mobiel het servicenummer maar gebeld: een 0900-nummer a 30 cent per minuut + de kosten van het mobiel bellen. Gewoonlijk wordt een storing direct aan het begin van het bandje vermeld maar er waren geen meldingen dus dacht ik dat ik misschien ergens iets verkeerd had gedaan bij dat resetten. Maar even wachten dus tot de computerstem vervangen werd door een menselijke. Helaas hield mijn prepaidkaart dat geen "meer dan negen wachtenden voor U" vol.

Het gaat lekker bij Tiscali: de afgelopen weken heb ik alleen met telefoontjes om te horen dat er inderdaad een storing was en aan dit telefoontje een volledige beltegoedkaart van 20 euro opgestookt. Na drie jaar zonder problemen vind ik het de laatste tijd wel erg storingsgevoelig worden terwijl de altijd zo vlotte helpdesk ook steeds moeilijker bereikbaar wordt met steeds langere wachttijden. Op deze manier schiet ik ook niet veel op met dat voordelig bellen via ADSL: als er iets mis is moet ik met mijn mobiel dat dure nummer bellen en dat hakt er stevig in; de winst verdampt voor je ogen.

Zo dat moest ik even kwijt (voor wie het nog niet door had: ik ben hier dus even lichtelijk chagrijnig van)

Geen opmerkingen: