vrijdag, november 03, 2006

Verleden en toekomst.

Ik heb vanavond het debat tussen Balkenende en Bos gevolgd. Veel nieuws heb ik niet gehoord. Ik ga er dan ook maar niet teveel aandacht aan besteden. Het waren vooral de al bekende programmapunten en de bekende argumenten.

Toch was in mijn ogen Bos de winnaar. De "experts" in de studio waren het daar niet mee eens (wat met een in mijn ogen toch wel overwegend rechts georiënteerde groep niet zo wonderlijk was), het televisiepubliek nipt wel. Waarom ik Bos als winnaar zie: hij was toch degene die wat meer met inhoudelijke argumenten kwam en meer naar de toekomst keek terwijl Balkenende met een regelmatig nogal hautain overkomend lachje vooral veel wees op de afgelopen vier jaar en wat er allemaal bereikt was en herhaalde hoe trots hij wel niet was en dat we vooral op die weg verder moeten.

Ben ik er wat wijzer van geworden? Nee, niet echt, zoals ik al zei: het meeste was bekend. Maar wel heeft het mij in mijn mening gesterkt dat het in ieder geval geen Balkenende IV moet worden.

Geen opmerkingen: