donderdag, november 08, 2007

WoW: poep

Met dank aan Roerganger is het WoW-onderwerp waarover we deze week in geuren en kleuren mogen vertellen "poep".

Nu kan ik het mezelf makkelijk maken door te vertellen dat de maag-lever-darm-dokter onlangs drie dagen poep van me verzameld wilde hebben en dat je je met zo'n plastic tas met een hele stapel van die bussen toch wat ongemakkelijk voelt in het openbaar vervoer. Maar meer valt er eigenlijk niet over te vertellen: de uitslagen krijg ik, net als die van het onderzoek van vorige week vrijdag, pas op 22 november.

De uitslagen van vandaag - de driemaandelijkse controle - krijg ik ook pas vanmiddag of morgen. Daar kan ik dus eveneens niet veel meer over vertellen dan dat de longfunctie weer OK was en ik wat dat betreft weer voor drie maanden ben goedgekeurd.

Maar om toch even op het onderwerp terug te komen: de Grote Markt in Groningen is toch zeker een paar duizend vierkante meter. Hoe is het dan mogelijk dat zo'n stomme meeuw dan precies mijn hoofd uitkiest om zijn uitwerpselen op te droppen? Straks dus even voor de tweede keer in net iets meer dan 12 uur onder de douche.

Dit lijkt me toch een duidelijke tekortkoming in de evolutie: waarom is zo'n beest nou niet uitgerust met een flap die het zaakje keurig afsluit zodra het de vleugels spreidt?

Geen opmerkingen: