donderdag, juni 14, 2012

(Erg) Rustig feestje.

Telefoon: 1. Email: 2. visite:1. Cadeaus: 1. Kaarten: 0. Nee, het liep gisteren niet bepaald storm voor mijn verjaardag.

Gelukkig had ik daar, met familie in de randstad en vrienden die door heel Nederland maar bijna niet in Friesland wonen, wel rekening mee gehouden. Anders had ik dinsdag toch mooi voor niets taart en boterkoek staan bakken.

Dat heb ik nu maar voor vandaag bewaard: morgen is er weer een verjaardag en in een gezin met negen kinderen hoef ik niet bang te zijn dat ik het allemaal zelf op moet eten (voor mijn gewicht zou ik dat overigens best kunnen hebben, maar ik denk dat vooral die boterkoek mijn dokter bij de volgende controle van allerlei zaken waaronder cholesterol een hartverzakking zou bezorgen (of mijzelf al voor die tijd natuurlijk).

Op dit moment staan er dus twee boterkoeken in de nieuwe combimagnetron te draaien (een vierkante bakplaat en rooster zijn in bestelling) in de hoop dat het ook in deze gaat lukken een eetbaar product te fabriceren. Je weet tenslotte maar nooit: de instellingen en tijden van de oude kende ik prima, maar  misschien werkte die door zijn leeftijd wel wat minder hard dan de nieuwe dus het blijft even afwachten.


10 opmerkingen:

Hanny zei

Ze zullen vast heerlijk zijn en gretig aftrek vinden.

Anoniem zei

Alsnog van harte gefeliciteerd. Tja als familie ver weg woont dan is lastig. Bij ons is altijd wel wat gaande en veel te druk, dus maar afgeschaft behalve Uk haar feestje

Gaat goed met de combi, hier kloppen de temperaturen niet. Dus lastig bakken.

Maar we zijn dolgelukkig met onze cupcakebakker.

ctje

Hendrika zei

Nog van harte!!

Jan K. alias Afanja zei

Bij deze alsnog van harte gefeliciteerd, nog vele jaren, Frans.

annespike.nl zei

Alsnog gefeliciteerd Frans! :-)
Hopelijk hebben de boterkoeken gesmaakt.

Frans54 zei

@Annespike: dat gaan we morgen proberen. Ik ben er wel achter dat het bovenste rooster in deze iets te snel gaat (bovenkant is donker voor hij voldoende gaar is) terwijl het onderste rooster juist wat langzamer gaat dan ik in de oude gewend was.

Frans54 zei

@Allen: bedankt voor de felicitaties :-D

By Aline zei

Gefeliciteerd als nog... :D

Henk van S tot S zei

Nog van Harte!

gewoonanneke.wordpress.com zei

Ik heb het niet eerder gelezen maar alsnog van harte gefeliciteerd. Jammer dat het dan zo loopt maar wel aardig van je dat je gebak toch een goeie bestemming krijgt alsnog. :)