dinsdag, september 18, 2012

Di-Di: Verstrooid.

Grijze plekken vormt de as
verwaaiend over 't groene gras

Familie staat er bedachtzaam bij
op zo'n moment is niemand blij

Even terug gaan de gedachten
het was al jaren te verwachten

Opa vergat het gas, vergat te eten
Opa was gewoon versleten

Bij het slotwoord breekt een glimlach door
en heel de familie knikt in koor

"Opa, wiens as werd uitgestrooid,
was al jarenlang verstrooid".

Di-Di is Dichters op Dinsdag, een wekelijkse schrijfopdracht. Bij Melody vind je de opdracht van deze week en de linkjes naar andere deelnemers.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig Frans ........ een triest verhaal, maar zowel voor de familie als voor opa kan de rust nu weer keren.

Frans54 zei

@Minoesjka: deze Opa (niet een van mij overigens) had waarschijnlijk zelf het hardst gelachen om een dergelijke woordspeling. En het is goed om op zo'n moment ook dingen als iemands gevoel voor humor te herinneren.

♫ Mel☺dy ♫ zei

Ondanks de verdrietige toonzetting toch een gedicht met humor, raakt me, dank je wel.

Anoniem zei

Tja, we zijn verstrooid voordat we het weten.

annespike.nl zei

Goed gevonden! Mooie draaiing.

CiNNeR zei

Moet ineens aan Opa Buiswater denken, die had het ook kunnen waarderen denk ik.

Min zei

Mooi gedicht en vandaag heb ik je eens gelinkt omdat ik bij een woord aan je dacht. Wellicht kun je er iets mee http://reismeermin.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=540&action=edit

Kwebbel zei

Ik vind hem zeer spitsvondig :-)

gewoonanneke zei

Ja zo gaat het meestal he. En dan kan je daar ook wel weer vrede mee hebben als het zo gebeurt.