dinsdag, september 04, 2012

Paardenbijter.

Ik zie wel vaker grote libellen in mijn tuin (waarschijnlijk met dank aan diverse buren met grote vijvers), maar het valt meestal niet mee ze op de foto te krijgen. Alleen de steenrode heidelibel zoekt vaak een uitkijkpunt op waar hij regelmatig terug keert en is dus wat makkelijker vast te leggen.


De paardenbijter (Aeshna mixta)die ik vandaag aantrof was echter zo vriendelijk zijn vangst op een bloem van de lathyrus te verorberen waardoor ik er snel een paar foto's van kon maken. Door de wind zijn ze niet allemaal geworden zoals ik ze in gedachten had maar de libelle staat er in ieder geval duidelijk herkenbaar op.


8 opmerkingen:

Hanny zei

Jouw gast staat er zeer zeker heel herkenbaar op. Een pracht libel!

annespike.nl zei

Wat een mooi exemplaar.
Heerlijk om te zien.
Bij mijn ouders zitten er ook genoeg... Die laten zich vrij makkelijk vangen.

Henk van S tot S zei

Na jouw link gevolgd te hebben kwam ik bij deze:
http://www.libellennet.nl/libellensoort_naamgeving.php?libelid=33&vq=paardenbijter
Vind de Duitse naam eigenlijk mooier; hoewel ik bang ben dat als ik over een week het beestje zou zie ik met geen enkele naam op d3 proppen kan komen ;-)

Ria zei

Duas dit is de paardenbijter.Bij ons was ie ook in de tuin.
mooie foto.
groetjes,Ria

Anoniem zei

van voor ziet ie er wat ennig uit. maar wel mooi geschoten.

ctje

Kwebbel zei

Mooie foto's Frans. valt niet altijd mee om een libel op de foto te zetten.

♫ Mel☺dy ♫ zei

Schitterend en waanzinnig mooi dat het je gelukt is.... wij hebben een vijver en dus zien we ze hier ook wel maar t vastleggen is me tot op heden ook nog niet gelukt...

gewoonanneke zei

Ik zie ze ook regelmatig bij mijn vijver maar op een plaatje zetten lukte me tot nu toe niet.. Mooi gedaan.