vrijdag, juni 01, 2007

If my memory serves me well...

...was ik gebleven bij het bezoek aan Rijswijk in verband met de verjaardag van mijn moeder. Verder dus met de week op de Veluwe (zoals Mack al wist te raden: bij Laag Soeren).

Het naar de bushalte slepen van een weekend tas en een tent (gezamelijk op het onderstel van mijn tas op wieltjes voor de grotere boodschappen gebonden) een rugtas van een behoorlijk aantal kilo's (zo'n luchtbed en wat muziekboeken wegen er nogal in) en een gitaarkoffer viel nogal tegen dus toen ik na een verder voorspoedige en met de dienstregeling overeenkomende reis op het station in Dieren stond leek het idee om een kilometer of drie met dat spul te gaan slepen me ineens een stuk minder aantrekkelijk. Ik heb dus maar een taxi genomen.

Op de camping aangekomen was er volgens de receptie al een stel aanwezig. Of ik de heer S. ook kende. Voorzover ik wist niet, maar toen we op het voor ons gereserveerde veld aankwamen bleek dat nogal mee te vallen de heer S. bleek mij een stuk beter bekend als Paul: ook een enthousiast muziekliefhebber en initiatiefnemer voor een poging met een aantal mensen een bandje te starten voor deze week en de week in Bentheim later in het jaar (waar veel van dezelfde mensen aanwezig zijn).

Na een kop koffie werd zolang het nog droog was eerst de tent maar eens overeind getrokken (letterlijk, zo werkt dat nu eenmaal bij die paraplu gevallen). Die regen viel trouwens, ook de rest van de week, behoorlijk mee: het meeste viel 's nachts en later in de week werd het overdag in de beschutting van de boomwal rond het veld zelf echt aangenaam.

De dagen erna kwam de rest van het gezelschap ook aan zodat we er uiteindelijk met drie campers, twee caravans en mijn tentje stonden. Een bescheiden groepje, maar dat komt doordat het eigenlijke feest plaats vind op het vakantiedorp aan de overkant waar ik andere jaren ook stond bij het huisje van andere vrienden. Nu deze dit jaar niet kwamen in verband met wat gezondheidsproblemen moest ik een andere oplossing zoeken en omdat op het vakantiedorp geen plek meer was en deze camping bovendien zo ongeveer de helft goedkoper bleek te zijn belandde ik via een paar andere bekenden op deze camping.

De rest van de week hebben we ons prima vermaakt met het opzoeken van bekenden in het vakantiedorp, wat musiceren (toen we er een basgitaar inclusief versterker bij kregen bleek de overbuurman iets minder blij dan wij), gezamelijke maaltijden en wat wandelingen in de omgeving (we moesten wel, er was weer een aardige collectie viervoeters aanwezig - maar wandelen is in deze omgeving zeker geen straf).

Uiteindelijk verscheen toch ook R. nog, één van de kennissen waar ik andere jaren mijn tentje bij in de tuin kon zetten, die in verband met een recente hernia operatie niet de hele week wilde kamperen maar toch even zijn gezicht wilde laten zien. Uiteindelijk bleef hij tot en met vrijdag en ging hij met de trein naar huis terug.

Zijn auto liet hij achter, zodat C. die zondag kon gebruiken. Ze moest namelijk de week er op in Noord Holland examens doen en zou bij de ouders van R. logeren. Dat had als voordeel dat mij op de terugreis het gesleep bij het overstappen bespaart bleef: via de afsluitdijk op weg naar de kop van Noord Holland was het maar een klein eindje om naar Drachten zodat ik keurig voor de deur werd afgezet.

Na nog een kop koffie voor mijn chauffeuse was daarmee echt een einde gekomen aan een week waarin ik me prima vermaakt had en kon ik me gaan wijden aan het verzamelde wasgoed, de aanvulling van de voorraden en het inpakken van wat ik voor mijn volgende reis weer mee zou moeten slepen naar Brabant.

Maar daarover in een volgend logje meer.

P.S. nog steeds geen foto's in verband met de kuren van mijn computer. Ik zal binnenkort op zoek naar een nieuwe pc. En dan maar hopen dat ik alle wachtwoorden nog terug kan vinden en de bestanden zonder al te veel problemen overgezet krijg.

Geen opmerkingen: