zondag, februari 13, 2005

Om te beginnen

Frans54 is al enige tijd gastlogger bij CiNNeR maar heeft nu besloten dat hij een eigen blog wil.

De eerste tijd zal het misschien vrij rustig blijven omdat ik nog veel te leren heb over hoe het allemaal werkt.

Maar toch maar alvast een uitleg van de naam : Goin'for broke, of in het Nederlands: Alles of niets, heeft te maken met de longtransplantatie die ik een aantal jaren geleden onderging. Met recht een alles of niets procedure.
Bovendien ben ik een fervent Johnny Cash fan en speel ik zelf gitaar. Hoewel ik veel Cash nummers speel ben ik beslist geen Cash. En zonder cash ben je blut of in het Engels: Broke.
Onder deze naam heb ik een aantal eigen nummers geschreven.

Wat dus een dubbele motivatie is voor de gekozen naam.

En als je dan bedenkt dat ik als ik ergens aan mee doe me er ook helemaal in verlies is "Alles of niets" of "Goin'for broke" een paraplu waaronder ik me waarschijnljk heel goed thuis ga voelen.

De logs zullen waarschijnlijk heel gevarieerd worden.
In de eerste plaats heb ik veel motor gereden door heel Europa, wat wel het een en ander aan verhalen en anecdotes opgeleverd heeft.
Door mijn ziekte en transplantatie heb ik ook de nodige ervaring met ziekte, dokters en alles wat daar omheen speelt en blijf ik ook nu geïnteresseerd in ontwikkelingen op dat gebied.
Ook in de media kom ik regelmatig zaken tegen waar ik een mening over heb of wel even tegen aan wil schoppen.
En tenslotte zit ik soms gewoon om een praatje verlegen, of wil ik wat vage ideeën die er om vragen tot een verhaal gesmeed te worden over julie heen storten.

Hopelijk gaan zowel ik als de lezers hier nog veel plezier aan beleven.

17 opmerkingen:

Frans54 zei

Bedankt, morgen maar even zien of die tijd goed te krijgen is, hij beweert dat jij over 2 1/2 uur pas reageert en wat andere dingen op orde zien te krijgen.

Anoniem zei

Bepperdebepperdebep: wat is een goede site zonder gebep :-)

Succes ermee!

Anoniem zei

Ha Peng, u hier ook... Zo kom ik nooit op bed!!!

rebel zei

Geutmeurnig, six foot six, he stood on the ground, we weighted for a hundred nog wat pound.
Cash:)
Hij doet ut.

Frans54 zei

@Beau: het origineel was "twohundredandthirtyfive pounds" maar het door jou genoemde getal past wel beter bij míj.

rebel zei

Ah, glazenbol gewicht:)
Je had het al over je koolhydraatjesmenu..

Anoniem zei

Ha die Frans, daar ben je dan...!!!
Leuk! Maar je stelt me gelijk wel eventjes voor een moeilijke keuze; Kies een identiteit....pffff....ik ga maar voor 'other' dat geeft me nog de meeste vrijheid achteraf :-)

Frans54 zei

@Pauline: Ik ben bezig langzaam de boel te stroomlijnen zoals ik het het beste vind. Heb voorlopig al wat engelse kreten vervangen door nederlands, de rest gaat in de loop van de tijd ook wel lukken.

Anoniem zei

Veel plezier met je Blog! Mocht je wat meer keuze uit layouts willen, dan moet je eens kijken op http://www.blogskins.com . Daar vind je een heel scala aan layouts.

Ik ben eerst ook begonnen bij Blogger, maar ben nu "gezegend" met Blogdrive.

Anoniem zei

hallooo ik ga ook meelezen :)
citrientje

Frans54 zei

@all: Allemaal hartelijk dank voor de belangstelling.

De komende tijd ga ik proberen het allemaal zo te krijgen als ik wil. Dat kan dus af en toe een dag (of meer) een oorverdovende stilte veroorzaken als het gaat om nieuwe logs.
Alle begin is moeilijk, maar ik ben van nature leergierig dus dat moet gaan lukken.

Anoniem zei

Succes!Bloggen is leuk om te doen en helemaal wanneer je een hoop te vertellen hebt.

Anoniem zei

Natuurlijk gaat dat allemaal lukken, Frans.
En het hoeft ook niet in een dag, toch? Ik vind het al dapper dat je voor zo'n 'zoek-het-zelf-maar-uit-weblog hebt gekozen, daar was ik snel mee uitgespeeld....veel te lastig voor een lui iemand als ik :-)

Adriana zei

Ha Frans! Welkom in Bloggerland... Ik kom regelmatig even langswaaien!

Anoniem zei

Aaaahh verhalen over motor tripjes!!!
je hebt er een klant bij Frans54

Anoniem zei

Welkom in de blogosphere

Anoniem zei

Veel plezier met het bloggen en sterkte met de rest wat er bij komt kijken * grijnz*