zaterdag, mei 28, 2005

Afspraken

Wat is het toch dat Nederlandse bedrijven, instellingen en overheden er toe drijft afspraken met klanten steeds weer geheel naar eigen inzicht uit te voeren?

En waarom kunnen ze nou nooit eens even bellen als ze de afspraak niet na kunnen komen maar moet jij als klant er altijd achteraan?

Twee weken terug kreeg ik bericht van de thuiszorg dat er over gegaan zou worden op "nieuwe schoonmaakmiddelen die geschikt zijn voor een professionele schoonmaak én goed zijn voor de gezondheid van onze medewerkers"

Leuk, er wordt mij tussen de regels door even verteld dat ik altijd op onproffessionele wijze heb (laten) schoonmaken en dat mijn methode en spullen bovendien ongezond zijn voor de medewerkers (voor mij niet?)

Vervolgens wordt medegedeeld dat daarom een "cleaningbox" verstrekt zal worden en dat de schoonmaakmiddelen voortaan (a € 3 per fles, maar het is wel heel geconcentreerd hoor!) door hun geleverd zullen worden.

Daarna kondigt men aan dat de box tussen vrijdag 20 mei en vrijdag 27 mei bezorgt zal worden. Nergens de vraag of dat wel uitkomt, of ik misschien behoefte heb aan een iets nauwkeuriger afspraak o.i.d. Natuurlijk zijn veel van hun klanten aan huis gebonden en maakt het dan niet zoveel uit. Maar dat geldt niet voor iedereen!

In de praktijk wordt er die hele week niets bezorgt. Vanmorgen omstreeks half tien ging de bel: daar was dus de cleaningbox, zonder enig bericht naar mij toe werd dus een dag ná de aangegeven periode bezorgt. Goed dat ik vandaag niet uit wilde slapen!

Ik had ergens de neiging om de man even te plagen door te zeggen dat het nu niet gelegen kwam en dat ze maar een nieuwe "afspraak" moesten maken.

Geen opmerkingen: