maandag, mei 16, 2005

Weer terug.

Na vijf dagen Randstad ben ik weer teruggekeerd in Friesland. En na vijfdagen af en toe wat fris maar toch in ieder geval droog weer begon het 3 kilometer voor ik Drachten bereikte te regenen. En dat doet het nu nog steeds.

Dat remt het onderhoud van de tuin, dat na een week vakantie en een lang weekend bij mijn moeder toch wel nodig is, maar geeft me wel de gelegenheid na te denken over een nieuw logje.

We zijn inderdaad naar Madurodam geweest: 's morgens zo vroeg mogelijk om alles rustig te kunnen bekijken en fotograferen. Daarna zijn we nog naar Scheveningen geweest: even de pier die vrij toegankelijk was op en neer gelopen en de zandsculpturen die ter gelegenheid van Koninginnedag waren gemaakt bekeken. (Nadeel van ouderwet met filmrolletjes werken: de foto's moet ik nog wegbrengen en volgen dus later misschien nog een keer).

Verder veel gewandeld in de vele parken in Rijswijk. De reigerkolonie gezien (eigenlijk kolonies, de kolonie in de Voordes is nog steeds de grootste maar blijkt inmiddels wat "dependances" te hebben in Park te Werve en Rijswijkse Bos). En veel andere vogels: nijlganzen (met jongen in de kinderboerderij), meerkoeten met jongen, waterhoentjes, fitissen, winterkoninkjes, een specht (in de vlucht, tegen het licht in niet kunnen onderscheidden welke soort precies). En veel bloeiende planten: smeerwortel, fluitekruid, vogelwikke enz. en een paar prachtig bloeiende meidoorns.

En deze keer was ik niet op mijn sloffen van huis gegaan zodat het wandelen een stuk beter beviel. De mandarijneend heb ik echter nog niet kunnen vinden: volgende keer nog maar wat verder wandelen?

Geen opmerkingen: