dinsdag, augustus 16, 2005

Houdini.

Mijn buren zijn in het bezit van een aantal huisdieren. Daaronder bevindt zich ook een Noorse boskat. Een lief beest (ik ken ze ook wel anders) met een schitterende kop. Maar ook een ware ontsnappingsartiest. Ondanks pogingen hem binnen te houden ziet hij steeds weer kans te ontvluchten. Om dan bij mij in de tuin op te duiken.

Ook verder is het een slimmerik: Nadat ik hem een paar keer opgepakt heb en teruggebracht heeft hij nu helemaal door hoe het werkt: als de achterdeur bij mij openstaat komt hij op een gegeven moment naar binnen, mauwt een paar keer en loopt weer weg. Dan gaat hij voor de steegdeur zitten en mauwt nog eens. Allemaal met een air van "ik wil nu terug naar huis, doe je even deze deur open....en dan graag nog even aanbellen bij mijn huis ja"

Image Hosted by ImageShack.us

Ik heb de buren eigenlijk nooit gevraagd hoe hij nu echt heet: ik noem hem Houdini.

Geen opmerkingen: