dinsdag, oktober 18, 2005

Gelakte kat.

Werd altijd beweerd dat mensen op hun huisdier gaan lijken, tegenwoordig heeft het er veel van weg dat sommige baasjes hun uiterste best doen om hun huisdieren op de baas/bazin te laten lijken. De kleding, laarsjes, zonnebrillen en dergelijke kende ik al.

Maar de eerste 10 maanden van dit jaar zijn 465 nieuwe produkten voor huisdieren op de markt gekomen (tegen 291 in heel 2004). Daaronder nagellak voor katten in een breed kleurenpalet (van kleurloos -wat daar de lol van is snap ik al helemaal niet- tot scharlakenrood), producten om de vacht te kleuren in alle kleuren van de regenboog (zelfs roze of oranje is bijvoorbeeld mogelijk) en stresspillen (ik kan me voorstellen dat zo'n beestje last van stress krijgt met dit soort schoonheidsbehandelingen)

Misschien moeten de bedenkers van dit soort fratsen zelf maar een tijdje aan de rustgevende pillen zodat hun fantasie wat tot bedaren komt.

Ik vind dit een vreemde hobby. Als je zo graag iets wilt verkleden en van make-up voorzien koop dan een collectie poppen. Die hebben er in tegenstelling tot dieren tenminste geen hinder van. Bovendien vraag ik me af of dit allemaal wel zo gezond voor de dieren is.

Geen opmerkingen: