donderdag, maart 30, 2006

Uitgeprocedeert?

Gisteravond ging het in Nova/Den Haag Vandaag ondermeer over de behandeling van kinderen van uitgeprocedeerde asielzoekers. Die kinderen die samen met de ouders in het gevang belanden, soms voor zeer lange tijd.

En over die zeer lange tijd maakte de verdediger van het gevoerde beleid een in mijn ogen nogal vreemde opmerking: Het was de bedoeling dat deze uitgeprocedeerde asielzoekers zo snel mogelijk verdwenen en dat het dus niet zo lang ging duren, maar als het land van herkomst niet meewerkte of de mensen nieuwe procedures aanspanden kon het uiteraard gebeuren dat het allemaal wat langer duurde dan gepland. Dat mocht je de minister niet verwijten. (en ik doe dat lekker toch, maar dat terzijde)

Maar uhh, ho even: "een nieuwe procedure aanspanden"?? het waren toch uitgeprocedeerde asielzoekers? Ergens klopt hier volgens mij iets niet in het verhaal!

En voor de rest sluit ik me als het om het asielbeleid gaat graag aan bij dit verhaal van Rob Hamilton (ik wou dat ik het zelf had geschreven, maar hij kwam de informatie eerder tegen)

Geen opmerkingen: