woensdag, augustus 30, 2006

NU even niet!

Er komt tot nu toe nog weinig van uitrusten van de vakantiebeslommeringen: ik was maandagavond net terug uit Amsterdam toen de volgende voor de deur stond die ontdekt had dat zijn uitstel tot 1 september voor de belastingaangifte nu toch echt ook afliep. Hij is vorig jaar een eigen bedrijfje begonnen en heeft zelf wel iets van een kaslijst bijgehouden maar dat zo chaotisch gedaan dat ik maar een accountantsblok heb gepakt en er zelf tabelarische kas/bank/verkoop en div. postenboeken van heb gemaakt. Blijkt dat rekeningen die hij in december had ontvangen of uitgeschreven maar in januari betaald had/kreeg er niet bijzitten, dat de gegevens van de btw aangifte 1e kwartaal ontbreken en nog zo een paar dingen. Hij zou het morgenochtend brengen, uiteindelijk werd dat dus vandaag aan het eind van de middag, en na nog wat heen en weer bellen had ik om een uur of acht eindelijk alle gegevens compleet.

Morgen zien de electronische aangifte voor hem de deur uit te krijgen, is dan nog net op tijd voor het aflopen van het uitstel.

Genoeg te doen dus, aan het uitwerken van een verslag van het weekje Bentheim kom ik dus helemaal nog niet toe. Het was een week die extreem nat begon: nadat we zondag de tent en de caravan nog droog op hun plaats en ingericht kregen begon het te regenen. En dat ging maandag en dinsdag nog even stevig door (hoewel er tussen de buien door af en toe ook nog wel wat zon was en de temperatuur niet al te beroerd was). We kregen op een gegeven moment een onweersbui die tegen de bergrug waarop het slot ligt bleef ronddraaien en die er voor zorgde dat er diverse beken van meer dan 5 centimeter diep over het terrein liepen.

Ik heb zelfs een nacht in de voortent van een caravan geslapen omdat er aardig water over de opstaande kant van het grondzeil van mijn binnentent was gespoeld, gelukkig was het de volgende dag een stuk beter weer zodat ik het luchtbed en alles wat vochtig was geworden weer kon drogen (noot voor volgende keer: nylon weekendtassen zijn niet 100% waterdicht, kleren dus toch maar in plastic zakken doen in die tas)
Uitgewaaid ben ik afdoende, er stond genoeg wind. We hebben maandag ook nog bramen geplukt voor in de yoghurt . En ondanks het weer viel er gelukkig ook nog genoeg te lachen. En omdat er met de buien weinig anders te doen was ook meer dan andere jaren gitaar gespeeld. (kreeg op de slotavond nog een vijftal (teddy)beren als dank, komt ervan als ze weten dat je wel meer van die dingen hebt. Had er zelf ook al 4 gekocht op de rommelmarkt, dus de collectie is gelijk zo ongeveer een derde groter dan voorheen)
Alleen had een figuur om foto's te nemen van iemand van onze groep die gehuldigt werd voor zoveel jaar aanwezig zijn mijn toestel geleend en die heeft het voor elkaar gekregen om de 80 foto's die er daarvoor al opstonden om zeep te helpen: staan nog wel op de discette maar bestandsnamen zijn verminkt enik kan namen niet wijzigen in iets dat de comp. wel weer snapt. Ik kan ze dus niet openen en weet dus niet of de foto's ook verminkt zijn of dat die er toch nog op staan. Ik vermoed dat hij even heeft willen kijken hoe groot de SD kaart was en hem eruit heeft gehaald terwijl de camera aanstond en de bestanden dus geopend waren. Of hij heeft de camara te snel achter elkaar aan/uit gedaan zodat de bestanden niet goed geopend of gesloten konden worden. En hij is notabene computerexpert, werkt bij een bedrijf dat netwerken ontwikkeld en installeerd. Zegt dus ook niets. (Als iemand een andere oorzaak weet, of nog liever: een oplossing, hoor ik het graag).
Ik ben nog niet toegekomen aan het schrijven van een logje over afgelopen week, om van het uitzoeken van de overige circa 250 foto's maar helemaal niet te spreken, dus voor nu moeten jullie het maar even doen van deze wat omgewerkte versie van een email die ik aan een goede bekende stuurde na terugkomst.

Binnenkort meer. Dan zal ik ook eens zien in die diverse verkiezingsstuntenprogramma's of ik nog iets kan vinden waar nog niet door diverse anderen al tegenaan geschopt is.

Geen opmerkingen: