zaterdag, september 02, 2006

Orde en regelmaat.

Nou, liever niet te veel daarvan, daar kan mijn chaotische manier van leven ook weer niet mee overweg. Maar een beetje overzichtelijker dan de afgelopen week mag van mij best.

Gelukkig konden de foto's nog gered worden, de fotozaak had daar een mooi recovery programma voor (misschien toch eens op zijn computer spieken hoe dat heet en proberen het zelf te krijgen, voor een volgend voorval?). Alleen recoverde het ook de foto's die nog wel goed waren en die ik al naar mijn pc over had gezet zodat die nu weer op de cd staan. En omdat de datum bij allemaal hetzelfde staat, namelijk de datum van de recovery, staan ze niet meer in de volgorde waarin ze genomen zijn dus het wordt nog even zoeken om de tachtig foto's die ik in eerste instantie miste er tussenuit te vissen.

De belastingperikelen van derden zijn inmiddels opgelost. Al het wasgoed van de vakantie (als het zo nat en modderig is veroorzaak je nogal wat op het gebied van vuile sokken, broeken, t-shirts en dergelijke) is verwerkt en moet alleen nog opgevouwen dan wel gestreken worden.
Het huis is weer aan kant (met dank aan de huishoudelijke hulp van de thuiszorg). Mijn slaapzak is vanmiddag gelucht in het zonnetje zodat hij niet alleen fris is maar ook echt goed droog. Ik heb inmiddels de meeste logs die ik regelmatig bezoek bijgelezen (sorry, jullie hadden met zijn allen zoveel geschreven in anderhalve week dat het onbegonnen werk was om overal op elk logje te reageren). En ik heb een paar keer boodschappen gedaan zodat ik voorlopig weer voorzien ben van brood, beleg, zuivel, vlees en nog wat meer zaken die het leven aanzienlijk kunnen veraangenamen (toiletpapier om maar eens iets te noemen).

Alleen dreigt er regelmatig een einde te komen aan het betere weer, er drijft nu ook weer een behoorlijk donkere lucht over. Het buiten hangen van mijn luchtbed zodat dat ook weer echt helemaal droog is moet dus nog maar even wachten, en de tent opzetten zodat deze ook goed droog weggeborgen kan worden moet ook maar gebeuren als het wat standvastiger droog weer is.

Ik zal nu maar eens aan de gang met het uitzoeken van de foto's en het bijwerken van degene die ik hier wil plaatsen om jullie te laten zien hoe gezellig het ondanks het weer toch nog was. (dat bijwerken houdt meestal in het wat verkleinen tot een handzaam formaat en pixels wat omlaag brengen zodat het laden van deze pagina niet al te idioot lang gaat duren).

Geen opmerkingen: