maandag, januari 22, 2007

Brrrrr

Vandaag weer een chocoladetaart afgeleverd bij de volgende jarige. Gelukkig moest ik daar om een uur of 5 al heen want als ik nu met die taart drie kilometer had moeten fietsen hadden ze hem eerst moeten ontdooien.

De weerprofeten lijken vooralsnog gelijk te krijgen: de winter is dit jaar vanaf 22 januari, of ze de einddatum ook goed hebben voorspelt merken we donderdag wel. Het fietste trouwens wel lekker want het was bijna helemaal windstil. Alleen heb ik tot nu toe nog niet mijn wintersokken en -handschoenen opgezocht dus heb ik na thuiskomst eerst een kwartier voor de kachel gezeten om de extremiteiten weer op een temperatuur te krijgen waarbij ze naar behoren functioneren.

Dat het vriest merkte ik al direct toen ik vanavond op de fiets stapte om naar huis te gaan: ik gleed bijna van het zadel dat aardig bedekt bleek met een laag rijp. Diezelfde rijp leverde mij ook een witte fiets op: niet door de rijp zelf maar doordat de gemeente heel enthousiast preventief aan het strooien was geweest (wat overigens gezien de soort klinkers die ze voor de plateaus op een aantal kruisingen hebben gebruikt wel zo verstandig is: die dingen zijn ook zonder vorst al redelijk glad en met vochtig vriezend weer levensgevaarlijk).

En nu ga ik de badstofsokken opzoeken en een paar echte handschoenen in de hoop morgen iets minder bevroren van mijn vaste dinsdagavonduitje terug te keren.

Geen opmerkingen: