vrijdag, januari 05, 2007

Storing.

Al een paar dagen heb ik problemen met het openen van diverse pagina's, inclusief mijn eigen log. Omdat nieuwssites, webstreepje en punt nl logs en dergelijke wel goed bereikbaar bleven leek het mij al geen probleem met mijn computer of provider.

Eerst dacht ik nog dat het aan de oude versie van Blogger lag omdat een aantal logs die de nieuwe versie gebruiken wel goed openden, maar inmiddels ben ik erachter dat ook die geregeld haperen. Ook Haloscan (het reageergeval) en Imageshack (voor de plaatjes) werken af en toe niet of traag. Van twee mensen hoorde ik al dat ze dezelfde problemen hadden en één daarvan suggereerde dat het zou kunnen komen doordat het worldwideweb van slag is door het bij een onderzeese beving kapot gaan van een kabel tussen Amerika en China. Geen idee of dat inderdaad de reden is.

Maar lastig blijft het. Ook dit logje verschijnt uren later dan ik wilde omdat de toegang tot het redactie lokaal ook al haperde. Ik weet niet of anderen er ook last van hebben (gezien het aantal bezoekers/reacties vermoed ik van wel). Soms laadt dit log niet of erg traag en geregeld blijft het op het laatst hangen.

Daardoor werkt dan de reactielink onder de post niet: wil je toch een reactie plaatsen terwijl die link niet werkt klik er dan rechts op en kies voor "openen in een nieuw venster", meestal werkt dat nog wel.

Ik hoop dat de problemen snel verholpen zijn, want op deze manier is het niet leuk loggen.

Geen opmerkingen: