dinsdag, januari 09, 2007

Terug op lijn.

Ik weet het: het is een nogal gammele vertaling van het Engelse "back online" maar ik moest er toch iets boven zetten.

Eén van twee geheugens van 256Mb bleek inderdaad defect en is inmiddels vervangen. Het valt direct op dat de computer nu een stuk sneller is met openen van meerder tabbladen tegelijk dan een paar dagen geleden.

Toch was het nog niet 100% succesvol: bij het opstarten liep de boel weer vast. Dit keer met de mededeling dat er iets mis was met "HP Memories Disc Dreator". Die melding had ik ook al vaker gehad, maar de volgens Microsoft aanwezige oplossing kon ik niet vinden omdat de foutrapportage verwees naar een pagina van Microsoft die niet werkt met Firefox. Omdat het één van de vele verschillende foutmeldingen was die ik kreeg en het installeren van verschillende andere updates van (stuur)programma's ook niets uitmaakte heb ik me er eerst maar niet druk om gemaakt.

Nu heb ik die term maar eens in Google gegooid waardoor ik op de updatepagina van HP terecht kwam. De update is nu geinstalleerd, eens zien of de boel nu morgenochtend probleemloos opstart.

Als jullie morgen niets van me horen was dat niet het geval en ligt het ding waarschijnlijk als verwrongen bult metaal, draadjes en chipjes in de tuin en ben ik de glaszetter aan het bellen.

Geen opmerkingen: