maandag, april 09, 2007

Reactieprobleempje + updates.

Van Marloes (van WoW) kreeg ik een melding dat haar virusscanner bij een poging hier te reageren met een melding "indringingsdetectie" kwam en dat ze daardoor niet kon reageren.

Het blijkt veroorzaakt te worden door een botsing tussen Norton en Haloscan. Volgens Halo is het veilig om Haloscan aan de lijst "trusted sites" toe te voegen (hoe dat moet staat eventueel ook in de reacties op deze melding bij hun aangegeven). Of je deze mededeling van Halo voldoende vertrouwt om dat ook inderdaad te doen is uiteraard geheel aan jullie zelf.

Het betreffende item op het Forum vind je hier. Zie m.n. de reactie van Jeevan van Haloscan.

Zonder ingelogd te zijn als Halogebruiker kun je er niet reageren, maar wel alles lezen. Ze gaan er zelf ook verder naar kijken, hopelijk lossen ze dit snel op want het lijkt me, ook voor toekomstige lezers die dit logje niet bovenaan aantreffen, toch wel zo prettig als ze zonder dergelijke meldingen en zonder eerst van alles te moeten gaan doen kunnen reageren.

Update: het probleem is nog niet opgelost, Jeevan van Haloscan is naarstig op zoek naar de bron van het probleem. Ik probeer zolang deze post maar een beetje in beeld te houden door hem iedere dag weer even naar boven te verplaatsen door de datum aan te passen

Update 8.4.07: het probleem lijkt niet constant op te treden. Wel lijkt er nu een zelfde probleem te zijn met de Karspersky virusscanner.

Update 9.4.07: zoals Cockie ook al in de reacties meldt lijkt het probleem weer verdwenen te zijn en Halo het ook onder Norton weer probleemloos te doen. Ook op het forum klinken soortgelijke geluiden. Omdat ik Norton niet (meer) gebruik kan ik het niet verifiëren, mocht iemand toch nog dergelijke problemen tegen het lijf lopen laat het dan even in een mailtje weten, dan kan ik het in het forum van Halo opnieuw inbrengen.

Geen opmerkingen: