vrijdag, maart 05, 2010

Flink onder druk.

Volgende week zaterdag is de ledenvergadering van de motorclub, hoog tijd dus om de administratie op orde te brengen en de verslagen af te drukken. En om voor dit weekend de kascommissie uit te nodigen om een en ander te controleren.

Dan moeten binnenkort ook de rekeningen voor de contributie beslist de deur uit (zonder inkomsten valt er ook weinig uit te geven en te administreren) en volgen kort daarna de rekeningen voor het clubweekend.

Alsof dat nog geen drukte genoeg oplevert zit er ook nog genoeg werk in de afwikkeling van de zaken van mijn moeder (de aangifte 2009 is inmiddels gedaan, maar er komen door het verblijf in ziekenhuis en verpleegtehuis in verband met haar heupoperatie nog diverse rekeningen binnen van eigen bijdrages, eigen risico et cetera. terwijl ook gemeente, waterschap, nutsbedrijven en dergelijke graag nog hun deel van de nalatenschap ontvangen en ik nog aangifte biljetten voor 2010 en voor successierechten verwacht).

Dan is er nog de gebruikelijke stroom aangifte biljetten van derden die bij de invulling graag mijn hulp willen. Door de economische crisis nog aangevuld met aanvraag- of wijzigingsformulieren voor diverse toeslagen omdat nogal wat mensen door werkeloosheid of zelfs bijstand nogal in inkomen achteruit zijn gegaan.

Genoeg druk op de ketel dus momenteel.

Die druk blijkt ook nog steeds op mijn bloedvaten te staan. Nu is een beetje druk daarop wel gewenst, het staat zo slordig als je bloed niet meer stroomt, maar bij mij schommelt het nog steeds tussen 110/150 en 100/140 en dat schijnt, hoewel je er verder niets van voelt, op de lange duur toch niet gezond te zijn. Reden om mij nog maar een medicijn erbij te geven (ik moet zo langzamerhand mijn kast uit gaan bouwen om ze allemaal kwijt te kunnen) dat er voor moet gaan zorgen dat dit weer tot acceptabeler waarden wordt teruggebracht.

Reden genoeg dus om mij even vooral niet druk te maken over gemeenteraadsverkiezingen die een landelijk karakter krijgen, kopvoddentaxen of -verboden, aftredende politici en niet aftredende bankbestuurders en wat er zoal meer aan interessante/merkwaardige/opvallende zaken in Nederland of elders plaatsvindt. Ik ga nu dus heel rustig van een kopje koffie genieten en daarna eens zien of de sneeuw van afgelopen nacht/morgen al uit de tuin verdwenen is zodat ik daar op mijn dooie gemak alvast met de voorjaarsschoonmaak kan beginnen.

Geen opmerkingen: