donderdag, augustus 11, 2011

Vogeltje wat zing je vroeg.

Vanmorgen zat ik al net na zeven uur in de bus. De bus naar Groningen. Het was namelijk weer tijd voor mijn driemaandelijkse controle.

Geen bijzonderheden, de longfunctie is stabiel, mijn gewicht te laag maar stabiel (te laag is het al jaren, maar zelfs met extra drinkvoeding lijkt het onmogelijk mij boven de 57-58 kilo te krijgen), de röntgenfoto leverde geen bijzonderheden op en de uitslagen uit een stuk of 8 buisjes bloed and other body fluids was voor zover al bekend ook weinig spectaculair.

Wel hebben we even besproken dat ik de laatste tijd geregeld wakker word met of door opkomend maagzuur. Advies: de omeprazol (maagzuurremmer) verhogen naar tweemaal daags en voortaan één daarvan (of zelfs beiden) 's avonds innemen voor het naar bed gaan en het hoofdeinde van het bed iets omhoog brengen. Ik ga het proberen.

Op de heenreis bleek overigens dat ik in de bus naar Groningen wel nog met de strippenkaart kon reizen (in de rest van Friesland is die al afgeschaft) en dat was precies het aantal strippen dat ik op de laatste kaart nog over had. Ook dat is dus opgelost en voortaan reis ik in principe (tenzij dat duidelijk duurder is) met de chipkaart. (die kan vooral duurder zijn als je tijdens je reis over moet stappen op een andere vervoerder, maar ook wanneer in een bepaald gebied speciale kaartjes te koop zijn kan dat voordeliger zijn: iets dat je voor je reis dus wel even goed uit moet zoeken).


Geen opmerkingen: