zondag, september 25, 2011

DiDi: Verwachting


Voor haar ouders was het flink balen

hiermee viel geen eer te behalen

Ze was nooit de bruid

haar maakt dat niets uit

ze is nu in blijde verwachting
zie haar in verwachting blij stralen


DiDi (Dichters op dinsdag) is eveneens een initiatief van Melody waar je dus ook weer de linkjes naar andere deelnemers vindt. Door weer een verhuizing had ik de opdracht van afgelopen dinsdag gemist, dus die combineer ik nu maar even met een tweede zondagse limerick.


Ik ontdekte maandag pas dat ik tijdens het schaven het spoor wat bijster was geraakt en dat de laatste regel niet meer correspondeerde met de eerste twee. Ik wilde het eerst maar zo laten maar doe nu toch nog maar een poging met een versie die wel aan de limerick regels voldoet:

Haar ouders genoten veel achting

nu tonen de buren verachting

ze was nooit de bruid

haar maakt dat niets uit

ze is nu in blijde verwachting

Geen opmerkingen: