maandag, september 12, 2011

Druk weekend.

Het afgelopen weekend verliep wat drukker dan ik oorspronkelijk in gedachten had. Toen ik op weg ging naar de bank (om wat geld op te halen) en de markt (om wat geld uit te geven) bleek namelijk dat er in het winkelcentrum weer een keer een boekenmarkt was.

Nogal verrassend voor mij doordat de bezorging van het lokale huis-aan-huisblad al weken in de war is en ik dus nooit een aankondiging had gezien. Nu heb ik genoeg leesvoer in huis, door de toestand van mijn ogen was ik een flinke stapel boeken achterop geraakt met lezen, dus koop ik momenteel nauwelijks boeken bij, maar zo'n markt wil ik toch niet missen. Wie weet ligt er net dat ene boek dat ik altijd al had willen hebben.

Anderhalf uur snuffelen verder kon ik concluderen dat dit niet het geval was en me gaan voorbereiden op de volgende activiteiten. De motorclub in Drachten had een BBQ gepland om de vakantieperiode af te sluiten en het vervolg van het motorseizoen te openen. Prima, ik BBQ weliswaar niet mee (*) maar geniet wel graag van een gezellige avond. Alleen had een motorclub uit Utrecht waar ik voor de transplantatie jarenlang lid was besloten om juist dit weekend een clubuitje te houden in Gorredijk en mij op vrijdagavond nog even daarover te informeren en uit te nodigen ook even te komen BBQ'en.

Dus vertrok ik rond vijf uur met de bus richting Gorredijk. Waar mij met dank aan 9292OV informatie nog een wandeling van 3,5 km wachtte. De slimmerikken hadden namelijk verzonnen dat ik bij de dichtstbijzijnde halte uit diende te stappen. Maar dan wel in rechte lijn dwars door weilanden e.d. gerekend. Met tot gevolg dat ik eerst een kilometer terug of verder moest lopen om af te kunnen slaan naar mijn bestemming. Ondanks een knie die na deze wandeling, grotendeels door de berm omdat er geen trottoir of fietspad was, wat opspeelde werd het een gezellige avond met een groep oude bekenden.

Vervolgens liet ik mij rond negen uur bij de bushalte af zetten om de BBQ van de club in Drachten nog met een bezoek te gaan vereren. Ook daar was het heel gezellig, hoewel de BBQ iets vroeger werd gedoofd dan oorspronkelijk gedacht was door het arriveren van een stevige onweersbui(of waren het er nu meerdere?). Goede reden om rond half twaalf toen het even wat droger was maar snel naar huis te wandelen.

(*)BBQ'en mag ik op zich wel, maar ik moet er wel voorzichtig mee zijn. Als er meerdere mensen ieder voor zich hun vlees aan het bereiden zijn is het risico te groot dat iemand zijn rauwe kipfilet naast mijn gare hamburger legt of zelfs het druipende ding er even boven laat hangen op zoek naar een vrij plekje. Bij zo''n groeps BBQ pas ik dus ivm besmettingsgevaar liever even. Bij de BBQ in Gorredijk was overigens één man als kok aangewezen die keurig iedere keer de gril eerst leeg maakte voordat er weer rauw spul op gelegd werd, dus daar heb ik wel een paar stukjes vlees verorberd.

Was dit al een druk weekend: het volgende wordt nog drukker: dan zijn weer de jaarlijkse Open Ateliers Oosterhout en ga ik samen met mijn Brabantse vrienden dus weer proberen zo veel mogelijk van de ruim 20 deelnemende kunstenaars in twee dagen te bezoeken. Iets dat ik iedereen die wat tijd vrij heeft of toch al in de buurt is van harte aan kan bevelen. Om dat verder te promoten zal ik in de loop van de week nog een paar logjes over deelnemende kunstenaars plaatsen.

Geen opmerkingen: