woensdag, april 27, 2005

Knutselen.

Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn internetverbinding. Na veel dingen geprobeerd te hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat of de ethernetcard, of het ADSL-modem op zijn laatste benen loopt. Morgenavond komt dus een kennis van me met meer verstand van computers dan ik de boel (hopelijk) weer in orde maken. Hij had nog wel een nieuwe ethernetcard liggen, en een andere kennis had nog eenzelfde ADSL-modem als wat ik heb overtollig liggen zodat ik dat even kan lenen.

Er is echter één klein probleempje: ik heb mijn computer in een kast staan waar de voorganger, een 8086 met een 13" beeldschermpje makkelijk inpaste. De huidige computer is daar echter aardig krap behuisd. Om hem er uit te halen moet ik eerst het werkblaadje waar het toetsenbord opstaat demonteren en dan het beeldscherm uit de kast halen. Dit geeft dan genoeg ruimte om de speakerset wat op te schuiven zodat de computerkast wat gekanteld kan worden om hem uit de kast te kunnen halen.

Niet bepaald ideaal dus. Nu had ik in de schuur nog een keukenblad van 60 cm breed staan. En ik heb een zelfgeknutselde bank die muurvast aan de vloer vast zit met een rechte achterwand. Ik ben dus vandaag bezig geweest het keukenblad tegen de achterkant van die bank te monteren zodat de computer daar kan komen te staan. Omdat het gewicht van het blad plus de apparatuur die er op moet komen me wat veel leek voor de profielrails met bijbehorende boekenplanksteunen heb ik ook nog een paar poten aan de voorkant gemaakt van een oude gordijnroe van rond 35 mm die ik ook nog had liggen (wie wat bewaard heeft wat).

Inmiddels ziet het geheel er zeer degelijk uit. En na er een tijdje boven op gezeten te hebben zonder dat er vreemde geluiden begonnen te klinken mag ik dacht ik wel zeggen dat het dat ook is.

Als ik morgen een tijd lang nergens op reageer is er dus niets bijzonders aan de hand: dan ben ik gewoon "even" bezig de apparatuur te verhuizen. Ik heb ook nog wat stukken kabelgoot dus de kabels zal ik dan ook een beetje netjes wegwerken. Maar wel zo dat ik er indien nodig wat makkelijker bij kan dan in de kast waar de boel nu in gefrommeld zit.

Geen opmerkingen: