donderdag, augustus 11, 2005

Filmpje.

Ik kijk bijzonder weinig televisie. En al helemaal weinig films. Meestal beperk ik me voornamelijk tot het nieuws, motorsport en natuurdocumentaires.

Maar vanavond heb ik met bijzonder veel genoegen naar een film zitten kijken die ik al een aantal keren gezien heb maar die me blijft boeien: The Musketeer. Er zit een duidelijk verhaal in. Stukjes spanning, humor, liefde en trouw. Maar dat is allemaal niet wat me zo boeit in die film.

Waar ik elke keer weer gefascineerd naar kijk zijn de scenes dichter bij het einde van de film: het gevecht op de wand van de toren die D'Artagnan probeert te beklimmen. En vooral het zwaardgevecht op de ladders in de wijnopslag tussen D'Artagnan en Fébre. Fantastiche, fascinerende acrobatiek.

Welke film of filmscene blijft jullie steeds opnieuw fascineren?

Geen opmerkingen: