donderdag, augustus 18, 2005

Gecontroleerd en goedbevonden.

Vanmorgen was ik na een stevige wandeling keurig zoals ingeschat om tien over acht in het AZG. Inderdaad wandeling: als het goed weer is ga ik vanaf het station lopend naar het AZG: de bus die het best op mijn bus aansluit vertrekt pas 7 minuten later en brengt mij dan in zes minuten op een minuut of 5 lopen van de hoofdingang. In die 18 minuten kan ik de circa anderhalve kilometer van het station naar het AZG ook zo ongeveer lopen.

De röntgen bleek een verbouwing te ondergaan zodat ik even moest zoeken hoe ik er moest komen. Vervolgens duurde het vrij lang voor ik aan de beurt was. Dat bleef ook bij het bloedprikken zo: er zaten maar twee mensen maar kennelijk vond men de rust een goed moment om de nieuwe voorraden in de kasten te zetten. Moet ook gebeuren maar betekende wel dat er vervolgens weer diverse mensen met spoedbriefjes voor mij gingen.

Het longfunctieonderzoek verliep vervolgens wel vlot. FEV1 4,58, wat aan de bovenkant van de voor mij gebruikelijke range ligt. (Thuis blaas ik iets minder, maar dat is een ander apparaat dat niet zonder meer te vergelijken is, gewoonlijk zijn bij mij de waardes thuis 0,2 a 0,3 lager).

Hierna nog het gesprek met de longtransplantatieverpleegkundige, gewicht (60 kilo) en bloeddruk (70/120) controleren, en tot besluit nog even naar de longen luisteren. Ondanks de nog niet helemaal verdwenen verkoudheid van een kleine twee weken terug was alles in orde, alleen ben ik dus weer een kilo of 2-3 gewicht kwijt. En het duurt altijd een eeuwigheid voor ik dat weer terug heb.

Omdat de cholesterolwaardes met medicatie + dieet heel goed zijn is daarom besloten het dieet de komende 3 maanden even te vergeten om te zien of ik dan sneller weer op gewicht ben en de cholesterol toch goed blijft op alleen de medicatie zonder dieet.

We hebben het ook nog gehad over dat onbedoeld in slaap vallen op de vreemdste tijden. Omdat het slaapapneu onderzoek niets opleverde en de schildklierwaardes, hoewel deels tegen de grens aanliggend, geen duidelijke afwijking vertonen moesten we maar weer iets nieuws verzinnen dat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb toen wat zaken die Beau opperde naar voren gebracht met tot gevolg dat ik me nog een keer lek mocht laten prikken om de B12 te controleren. Een tekort zou ook (een deel van) mijn klachten kunnen verklaren. Het resultaat zal ik weer even af moeten wachten.

Hierna mocht ik naar huis met een voor drie maanden verlengde APK keuring, volgende ronde 22 november.

Aanvulling: zojuist de uitslagen gekregen (helaas alleen die van de B12 nog niet) en na jaren dezelfde dosering blijk nu ineens de spiegel (concentratie in het bloed) van één van de medicijnen te hoog. Daar gaat nu een halfje (van de vijf) vanaf, en 1 september mag ik weer even langskomen om te controleren hoe het dan is (eerder lukt niet: ik ben volgende week heerlijk een weekje weg naar Bad Bentheim in Duitsland). Dit zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn van de de laatste tijd regelmatig de kop opstekende koppijn: dat is namelijk iets wat je geheid krijgt van teveel van dat goedje. Hopelijk ben ik daar dan ook gelijk van af.

Geen opmerkingen: