woensdag, augustus 17, 2005

Verbazingwekkend.

Op dinsdag avond werd frère Robert Schutz, stichter van de Taizé gemeenschap in Frankrijk, doodgestoken tijdens het avondgebed. Vele kerkgangers waren daarvan getuige, waaronder 16 en 17 jarige leden van het koor Face to face uit Wijk bij Duurstede.

Een woordvoerder van het koor meldde dat hij van leden van het koor gehoord had dat er geen paniek uitbrak na de steekpartij. Dat je je zo vredig voelt dat je niet in paniek raakt door een steekpartij met dodelijke afloop voor je ogen daar kan ik nog wat begrip voor hebben.

Maar voor de volgende zin van de woordvoerder een stuk minder: "Ik heb gehoord dat het gebed direct is doorgegaan. Velen bleven zitten en zongen door".

Kijk en daar kan ik dan dus met mijn verstand niet bij: gewoon doorgaan met waar je mee bezig was alsof er niets gebeurd is. Misschien moet ik het zien als een teken van heel sterk in het geloof staan,maar bij de menselijke betrokkenheid van zulke mensen zet ik toch een heel groot vraagteken.

Bron

Geen opmerkingen: