woensdag, augustus 17, 2005

Onderzoek.

Morgen mag ik weer voor de driemaandelijkse controle naar het AZG in Groningen. Ik zal morgen dus erg vroeg op moeten staan: om 18 minuten over zeven moet ik al in de bus naar Groningen zitten. Ik ben dan eigenlijk een minuut of 10 te laat, maar zo vroeg is het nog rustig op de röntgen dus die haal ik hopelijk wel weer in zodat ik toch om 9 uur klaar ben voor het bezoek aan de longtransplantatie verpleegkundige.

De andere mogelijkheid was om al om half acht aanwezig te zijn, dan doet de röntgen het helemaal nog niet dus dat heeft weinig zin. (Leve het openbaar vervoer [NOT] )

In verband met de vele medicijnen wordt ook de nierfunctie regelmatig gecontroleerd. Eens in de zoveel tijd is dat door middel van een zogenaamde nierpomp, waarbij je een lekker radioactief brouwsel via infuus toegediend krijgt waarna ze aan de mate waarin dat in de urine terugkomt kennelijk een heleboel kunnen aflezen. Deze keer houden we het eenvoudig: ik mag vandaag de urine van 24 uur verzamelen waarna ze gaan kijken naar bepaalde stofjes daarin. Dat schijnt een goede indicatie te geven van de toestand van de nieren.

Morgen ook weer de eenvoudige longfunctiecontrole: even proberen een apparaat op te blazen. De uitgebreide longfunctieonderzoeken komen naarmate de transplantatie langer geleden is verder uit elkaar te liggen.

Ik zal zo nog even de vragenlijst invullen. Had ik eigenlijk eerder moeten doen en dan opsturen, maar ik vergeet wel eens iets en dit dus ook. En dan maar eens horen of ze nog andere mogelijke verklaringen voor dat in slaap vallen op de vreemdste tijden hebben verzonnen. En wat ze denken van de mogelijkheden die Beau daarvoor opperde.

Ik zal morgen denk ik wel rustig zijn: meestal ben ik vrij vermoeid na een bezoek aan het AZG en de busreis heen en terug.

Geen opmerkingen: