maandag, september 05, 2005

En temidden van die rommel....

Vierde ik mijn vakantie in Bad Bentheim. Dat had niet alleen te maken met de rommelmarkt die daar ieder jaar op de laatste zaterdag van augustus wordt gehouden in het Schlosspark.

Ik ben al ruim anderhalf jaar bezig met de afwikkeling van de nalatenschap van een overleden vriend. In eerste instantie stond mijn hele huis, en de schuur, en het terras, vol met te verkopen spullen. Die voorraad is inmiddels aardig geslonken maar er staan nog steeds een stuk of 30 kratten met spullen, een berg los spul, en 11 dozen met boeken. Eigenlijk zou ik daar een keer mee op een rommelmarkt moeten gaan staan maar ik heb zelf geen vervoer en een bestelbus huren is een dure grap die misschien niet eens uit kan aan het einde van de dag.

In Noord-Holland stonden ook nog wat dozen met tijdschriften op de zolder van de ouders van een ex-vriendin van de overleden vriend. Omdat de mensen die mij ophaalden voor Bentheim ook uit Noord Holland kwamen hadden die die dozen even opgehaald. Hoewel; even? Dat viel een beetje tegen: ik wist niet beter of het ging om een stuk of 40 dozen met striptijdschriften (voornamelijk Eppo's), maar toen ze daar kwamen bleek er dus ook nog een aantal dozen met motorbladen, clubbladen van motorclubs, het tijdschrift SAM (over wapens) en een band met de nummers 1-13 van het blad Nederland 40-45 te staan. Alles bij elkaar 107 dozen met een totaal gewicht van bijna 500 kilo (hij heeft voor de zekerheid de auto maar even over de weegbrug gereden). Die staan nu dus ook bij mij thuis.

Nadat die uit waren geladen werden mijn spullen: tent, slaapzak, luchtbed, gitaar en fototas en de tas met kleding en toiletgerei+handdoeken etc. ingeladen en de rest van de ruimte opgevuld met nog wat van het te verkopen spul. Ongeveer de helft daarvan kon ik inderdaad in Bentheim verkopen zodat ik de schuldeisers nog een beetje blijer kan maken (zodra de belastingdienst eindelijk ook de aangifte over 2003 eens een keer afhandeld).

En natuurlijk kon ik het niet laten zelf weer wat spullen op de rommelmarkt te kopen, onder anderen een extra 12 vaks theekist zodat nu alle thee in kistjes opgeborgen kan worden, en wat lootjes te kopen van de tombola ter dekking van de organisatiekosten van deze week. Omdat ik ook nog een fiets kocht in Bentheim moest er terug dus toch weer net zoveel mee als op de heenreis.

Binnenkort toch nog maar weer een keer een flinke stapel advertenties voor het plaatselijke huis aan huis blad inleveren om te zien of ik de voorraad rommel nog wat verder uit kan dunnen.

Geen opmerkingen: