vrijdag, september 30, 2005

Géén issue?.

Volgens de frietfabrikanten is er geen reden voor paniek: ondanks de voorspelde matige aardappeloogst zullen er het komend jaar genoeg frietjes zijn. Ze zullen waarschijnlijk wel kleiner en duurder zijn.

Maar volgens directeur De Bruijne van Farm Frites zijn de hogere frietprijzen in vergelijking met de stijging van de benzineprijzen "géén issue".

Kijk, daar wordt ik altijd een beetje kriegel van: van die mensen die denken dat ze weten wat de consequenties voor mij zijn en wel even uitmaken of iets voor mij een issue is. Toevallig rijd ik geen auto dus voor mij zijn die hogere benzineprijzen geen issue (de eveneens aan de oliepijs gerelateerde gasprijzen dan weer wél) maar eet ik wel geregeld een lekkere portie friet.

Ook een portie "speciaal" gaat er bij gelegenheid goed in en als ik verder lees schrik ik nog een keer: in de laatste alinea moet ik ook nog lezen dat de uienoogst flink kleiner wordt: je kunt op je vette vingers natellen dat dit een verdere stijging gaat betekenen voor de prijs van een portie friet aan de pomp frietkraam.

Dus wat nou "géén issue"?

Geen opmerkingen: