dinsdag, september 27, 2005

Telwerk.

De meesten zullen ondertussen wel weten dat ik (oorspronkelijk) boekhouder ben. Dat betekend dus dat ik voortdurend met cijfertjes bezig was. Ik ben daar handig in en vind het leuk (wat oorzaak is en wat gevolg laat ik in het midden). Daarom heb ik ook al snel NedStat aan mijn log gehangen.

Nu gingen er recent geruchten rond over reclame en pop-ups en hoewel dat uiteindelijk best mee lijkt te vallen had ik toch wat rondgekeken wat de andere mogelijkheden waren.
De naam OneStat was ik daarbij ook wel eens tegengekomen, maar in eerste instantie heb ik daar niets mee gedaan.

Nu kwam ik het echter tegen op een log dat ik regelmatig bezoek en ben toch eens gaan kijken wat die allemaal te bieden hadden. Wat ik aantrof beviel me wel. Al was het alleen maar dat ze niet alleen het aantal pageviews laten zien maar ook het aantal unieke bezoekers. Ook verder wordt er een hoop informatie gegeven dus heb ik OneStat ook aan mijn log gehangen.

Inderdaad: ook. Want zolang ik geen heftige klachten krijg over reclame-uitingen laat ik Nedstat (ik vergeet die nieuwe naam iedere keer weer dus blijf ik het stug zo noemen) er gewoon ook op staan. Al was het maar voor de opgebouwde historie.

En uiteraard denk ik er dan gelijk bij "hoe meer cijfers hoe beter".
Noem het maar een beroepstik (ook wel bekend als beroepsdeformatie).

Geen opmerkingen: