dinsdag, september 27, 2005

B12

Zoals ik in een eerdere post al meldde is bij mij een vitamine B12 tekort geconstateerd dat een hoop klachten die ik heb kan verklaren. Ik zou nog bericht krijgen wat er nu ging gebeuren.

Dat bericht heb ik vanmorgen gehad: Ze gaan me, eerst één keer per week, later één keer per maand, volspuiten met B12. Ze zijn tot de conclusie gekomen dat er een grote kans is dat de oorzaak ligt bij het jarenlange gebruik van een maagzuurremmer (al sinds de transplantatie ruim zeveneneenhalfjaar geleden) en dat het in ieder geval in eerste instantie weinig zinvol is om nog allerlei onderzoeken op mij los te laten om dat precies uit te vlooien.

Voorlopig laten we het dus bij het weer op peil brengen van de B12 en kijken wat dat voor invloed heeft op mijn klachten.

Deze keer heb ik er ook aan gedacht te vragen wat nu het exacte gehalte B12 was. Dat bleek 65 te zijn. Inderdaad erg laag als je nagaat dat de ondergrens die gehanteerd wordt 145 is en weet dat er ook mensen zijn die mogelijk al klachten beginnen te krijgen als het onder de 350 komt.

Geen opmerkingen: