vrijdag, september 02, 2005

Visite, visite een huis vol visite.

Nou ja, vol? Ik heb mijn moeder weer voor een paar dagen over vanuit Rijswijk. Die het weer eens niet kon laten een hele partij plantestekken voor me mee te nemen. Dat wordt dus even puzzelen want eigenlijk staat mijn tuin al helemaal vol. Bovendien bezorgde ze me gelijk een zak met tuinbonen van eigen tuin van ongeveer een kilo die de diepvries in moesten.

Klein probleempje: die zat al vol met fruit waar nog jam van gemaakt moest worden. Morgen gaan we dus een kilo of vier fruit omtoveren in potten aardbeien - bramen - rabarberjam.

Het is me het weekje wel geweest: zondag terug van vakantie, maandag een berg wasgoed wegwerken, brood en beleg in huis halen en de huishoudelijke hulp, dinsdag naar Amsterdam, woensdag alvast een deel van de boodschapen voor het bezoek van mijn moeder halen (waaronder een flinke voorraad geleisuiker), donderdag naar Groningen voor bloedprikken, logeerkamer klaarmaken en de rest van de boodschappen doen.

En vandaag dus het bezoek van moeders: verhalen uitwisselen, de nieuwe auto van moeders bewonderen en zij mijn nieuwe fiets, gelijk wat spullen die afgevoerd moesten naar de gemeentereiniging en die te zwaar waren om dat op de fiets te doen achterin geladen en een proefritje gemaakt via de afvalinzameling.

Morgen dus jamfabriekje spelen. Daarna zien we wel wat we de resterende dagen precies gaan doen, de tuin weer eens goed onkruidvrij maken hoort daar in ieder geval wel weer bij. En dinsdag is het de bedoeling naar de Orchideeënhoeve in Luttelgeest (in de Noord-Oost-polder) te gaan.

Ik denk dat ik maar vast ga kijken hoe ik een volgend weekje vakantie kan regelen zodat ik weer even bij kan komen van dit alles: dit is eigenlijk een beetje te veel van het goede voor mij.

Geen opmerkingen: