donderdag, september 01, 2005

Uitslag.

En dan bedoel ik niet dat ik ineens onder de rode vlekken zit of iets dergelijks.

Zojuist kreeg ik de uitslag door van het bloedprikken van vanmorgen. Het gehalte van het medicijn in het bloed blijkt nu weer wat aan de lage kant te zijn zodat ik weer terug moet naar de oude dosering van 2 maal daags 2,5 mg. Vermoedelijk is de hogere uitslag van de vorige keer veroorzaakt door het "zomergriepje" van kort voor het onderzoek en de daarmee gepaard gaande diarree. Hierdoor verlies je nogal wat vocht via de ontlasting en scheidden de nieren minder vocht en daarmee ook minder van het medicijn uit.

Ook de uitslag van de vitamine B12 is bekend en het lijkt er op dat we nu eindelijk iets hebben gevonden wat een aantal van mijn klachten zou kunnen verklaren. Ik blijk namelijk inderdaad een duidelijk B12 tekort te hebben. Ze willen eerst nog even overleggen met de neuroloog die mij eerder onderzocht en eventueel ook nog met een endocrinoloog want ze willen nu toch ook wel graag weten waar dat tekort door ontstaat en in hoeverre dat inderdaad mijn klachten kan veroorzaken.

Maar het is wel de bedoeling dat ik binnen een week of twee meer hoor en dan zal ik ook B12 toegediend krijgen, waarschijnlijk middels injecties. En dan maar hopen dat ik daarmee inderdaad van een aantal probleempjes verlost wordt.

Geen opmerkingen: