zaterdag, oktober 08, 2005

Smoesjes.

Ook Amerikanen nemen het niet zo nauw met de waarheid als ze een dag geen zin hebben om te werken. Volgens onderzoek van de Amerikaanse site CareerBuilder.com onder 2450 Amerikanen zou 43% van de Amerikanen zich wel eens ziek hebben gemeld terwijl ze zich eigenlijk kiplekker voelden.

Er blijken af en toe verrassende smoezen gebruikt te worden om niet op het werk te verschijnen: variërend van nat cement tot klopgeesten. Ook deze mogen er wezen: "Ik was te dronken om naar het werk te rijden" kwam meermaals voor, evenals "ik was vergeten dat ik vandaag ging trouwen". Een werknemer die het vertikte om een wekker aan te schaffen, deelde aan zijn personeelchef mee dat "God hem niet gewekt had."

Ik ben benieuwd hoe origineel de smoezen zijn die in Nederland gebruikt worden. Of komen wij nog steeds niet verder dan "de auto wil niet starten" of "ik geloof dat ik een griepje te pakken heb"?

Bron

Geen opmerkingen: