zaterdag, januari 21, 2006

Uitgestelde behandeling.

Zoals je ziet ben ik er nog. De pc-dokter was toen ik er gisteren langsging net in gesprek met een vertegenwoordiger en bleek vergeten om na dat gesprek de gemaakte afspraak te noteren en is die vervolgens door wat drukte helemaal vergeten. Met tevens tot gevolg dat hij voor vandaag al wat ander werk had aangenomen. De PC wordt nu dus maandag ochtend opgehaald.

Dit geeft mij wel mooi even de tijd om even goed uit te zoeken welke gegevens beter even van de schijf geplukt kunnen worden zodat ze na het herinstalleren van Windows eenvoudig teruggezet kunnen worden. Daarbij houd ik gelijk even grote schoonmaak. Zo had ik bergen emails in mappen staan die in eerste instantie wel even bewaard moesten worden maar die inmiddels allang niet meer interessant zijn.

Hetzelfde geldt voor de Word documenten, daar zaten bijvoorbeeld nogal wat kladuitvoeringen van verhalen die hier verschenen zijn tussen, nu staan er dus alleen de definitieve versies nog op (ik maak als ik een kladverhaal ga bewerken altijd eerst een nieuwe copie zodat ik wat er ook gebeurd altijd terug kan vallen op de eerdere versie).

Daarbij kwam ik trouwens ook een aantal kladuitvoeringen , concepten en losse idee-notities tegen die ik nog nooit definitief uitgewerkt heb. Die heb ik nu maar in een aparte map "nog uitwerken" gestopt, dus misschien dat ze nu uiteindelijk toch nog een keer hier verschijnen.

Nu de map afbeeldingen nog checken; ook daarin staan nogal wat doublures, voornamelijk foto's waarvan een versie met een lagere resolutie is gemaakt om het weblog niet te traag te maken door allemaal foto's van 500Kb tot 1 Mb te plaatsen. Die staan allemaal al bij Imageshack en in geval van nood kan ik simpel het origineel opnieuw even bewerken dus die kunnen er ook wel af.

Zo, jullie weten weer waarmee ik me dit weekend vermaak (buiten het bakken van alweer een chocotaart voor de volgende jarige).
Hoe vermaken jullie je met dit weer in het vrije weekend?

Geen opmerkingen: