vrijdag, februari 24, 2006

Fusion cooking.

Zo noemen ze het toch als je kooktechnieken en gerechten uit verschillende landen/culturen door elkaar husselt? Nou dan is dat wat ik vanavond heb gedaan.

Bij inspectie van de vriezer kwam ik nog een halve portie macaroni met mijn fameuze pikante bolognese met champignons-paprika-uien-courgette saus tegen. Een halve portie is echter wat weinig om op te leven. Een inspectie van de voorraadkast leverde ook nog een blikje snackballetjes in pindasaus op.

Ik heb dus de halve portie macaroni met saus in de wok gegooid, de helft van het blik snackballetjes en pindasaus in een magnetron schaal en het toen alles warm was het hele zaakje door elkaar gehusseld. Dat leverde een toereikende hoeveelheid op voor een complete maaltijd.

En zo'n macaroni-oorlog smaakt eigenlijk ook nog best goed. Als de andere helft van het blik snackballetjes deze avond overleeft ga ik morgen misschien wel goed zoeken of er niet nog ergens een halve portie macaroni in de vriezer verstopt is.

Ook wel eens experimenteel aan het koken?

Geen opmerkingen: