donderdag, februari 02, 2006

Het helpt dus echt.

Degenen die hier al langer lezen herinneren zich misschien dat ik wat problemen had met onbedoeld in slaap vallen en dat er uiteindelijk een B12 tekort uitrolde.

Na het starten met B12 injecties trad er een duidelijke verbetering in en de laatste tijd viel ik als ik eenmaal wakker was zelden meer in slaap (ik blijf behoefte houden aan 10 tot wel 12 uur slaap per dag, mogelijk speelt daarin toch de overige medicatie een rol).

Gisteren viel ik echter wel 's middags een aantal uren in slaap (van een uur of drie tot 's avonds half acht). Maar terwijl ik voorheen overdag zelfs meerdere keren in slaap kon vallen en dan 's nachts "gewoon" 10 uur kon slapen heeft nu het overdag slapen tot gevolg dat ik vannacht maar 3 uur geslapen heb en vervolgens zo klaar wakker was dat ik maar opgestaan ben en nu dit logje zit te typen.

Mijn geloof dat die B12 mij van diverse klachten verlost is weer wat verstevigd.

Nu maar afwachten of hierdoor mijn dag-nachtritme niet zodanig in de war is dat ik in de loop van de dag weer in slaap val en dan de komende nacht vervolgens niet of nauwelijks slaap.

Geen opmerkingen: