donderdag, februari 02, 2006

Kaarten op tafel.

Pesten, zwarte pieten, blufpoker, allemaal komen ze vanmiddag voorbij tijdens het debat over de missie naar Afghanistan. Het beantwoorden van vragen wordt op slinkse wijze omzeilt, men probeert elkaar de schuld te geven van het trage verloop van de besluitvorming. Er worden een hoop woorden gebruikt.

Op het moment dat iemand het eventueel door de Amerikanen in het kader van Operation Enduring Freedom (OEF) bestrijden van nog in het gebied aanwezige terroristen/Talibanstrijders gelijk stelde aan het oppakken van de leden van de Hofstadgroep, waar ook speciale troepen voor nodig waren en wat we toch ook geen oorlogshandelingen noemde, met andere woorden: dat is het bestrijden van die terroristen dan toch ook niet (hadden die doorgedraaide tieners ook granaatwerpers? machinegeweren? raketten?) heb ik de tv maar weer uit gedaan voor ik me druk ging maken. Of ik nu kijk of niet kijk, het resultaat zal er toch niet om veranderen, dus dan kan ik me beter de ergernis besparen.

Geen opmerkingen: