donderdag, februari 02, 2006

Vorst en mist.

Normaal ben ik niet zo'n liefhebber van kou, maar deze combinatie kan ik altijd wel waarderen. De tuin ziet er prachtig uit als alles met een laagje rijp bedekt is. Gezien de weersverwachting had ik eigenlijk verwacht dat de rijpafzetting wat spectaculairder zou zijn maar kennelijk waren de omstandigheden toch niet zo ideaal. De mist bevroor grotendeels in de lucht in plaats van op de takken en dergelijke en viel als een heel fijn poeder op de grond. Hoewel het vanmorgen wat leuke plaatjes opleverde wil ik een aantal oudere foto's laten zien uit 1979 die tonen hoe spectaculair mooi rijpvorming kan zijn als de omstandigheden een keer ideaal zijn. Deze zwart-wit foto's zijn midden in de nacht genomen bij alleen het licht van de straatverlichting (tijdopname 2,5 - 3 seconden) wat een veel mooier contrast opleverd dan de foto's die ik vanmorgen bij daglicht maakte.

Image Hosted by ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
De thumbnails zijn een serie van totaalbeeld, via close-up naar detailfoto (en zijn uiteraard weer aanklikbaar om de foto groter te kunnen bekijken)

Geen opmerkingen: