vrijdag, maart 17, 2006

Nog een stukje vakantierelaas.

De rest van de week was het weer een stuk minder en zijn we niet meer wezen wandelen in de bossen in de omgeving. In plaats daarvan zijn we uitgebreid aan het shoppen geslagen: woensdag naar de supermarkt en naar Dongen, donderdag hebben we de Arendshof in Oosterhout onveilig gemaakt en vrijdag hebben we in Breda rondgescharreld.

Het shoppen in Dongen beperkte zich tot één winkel: Cranenbroek, een soort Boerenbond, maar met weinig boerachtigs, wel met een een bonte collectie goederen. B. moest een lijst hebben voor een schilderij dat binnenkort naar een expositie moet. Ik liep tegen wat leuke aanbiedingen aan (gelukkig bleven ze heel) en kwam thuis met een flinke vracht spullen: tot nu toe werk ik meestal met aquarel, maar voor € 1 voor een blokje met 10 canvasbladen en € 1,55 voor een doosje met 12 tubes verf wil ik wel eens proberen hoe ik met acryl uit de voeten kan. Daar moest toen natuurlijk wel een setje penselen (18 in foedraal voor € 3,40) en een paletje ( € 0,50) bij. En om het af te ronden kwam ik ook nog een heel behoorlijke tafelezel tegen voor maar € 8,50 die ik ook maar onder de arm heb genomen. Totale schade € 14,95. En een vaag gevoel in mijn achterhoofd dat het een en ander misschien thuis ook wel voor die prijzen te vinden zou zijn en dat ik me dus gewoon een hoop gesleep op de hals haalde.

Om me nog meer te slepen te geven kreeg ik 's avonds nog een tasje van B & E (voor het invullen van de belastingpapieren) met een setje paletmessen, een boekwerk over schilderen in acryl en 2 canvasboardjes en een doekje van 24x30 cm.

De Arendshof hebben we uitgebreid verkend, waarbij ik bij het Kaaspunt gelijk een flink stuk Tilsitter (een heel lekker kaasje) mee heb genomen omdat ik die hier al een hele tijd nergens meer kan krijgen, zelfs de man op de markt in Groningen die het altijd had verkoopt al maanden nee.

In Breda hebben we, na een bezoek aan de Deva (een kunstmaterialenwinkel, B & E komen er waarschijnlijk wekelijks om de voorraden aan te vullen), een stel (tweedehands) boekwinkels (de boeken waren tweedehands, niet de winkels) doorgespit (ik heb niets gekocht, ik had al genoeg terug te slepen naar Friesland, en boeken zijn gewichtige zaken) en daarna bij een heel leuk zaakje (sorry, de naam ben ik kwijt) een kop koffie met wat erbij verorberd.

De rest van deze dagen hebben we ons vermaakt met belastingformulieren invullen en heel veel Sudoku's en cryptogrammen.

Geen opmerkingen: