maandag, april 03, 2006

Doorstroming.

Een aantal deskundigen op het ministerie had een grandioze oplossing bedacht voor het fileprobleem: als ze nu eens op de drukste plaatsen de maximumsnelheid flink omlaag brachten? Dan zou door een meer gelijkmatige snelheid de doorstroming vast een stuk beter worden.

Kennelijk heeft iemand ergens een rekenfoutje gemaakt of iets over het hoofd gezien: het resultaat is geheel tegengesteld aan de bedoeling (het was een politieke beslissing dus what's new): het aantal files is op die plaatsen juist enorm toegenomen.

Misschien is het toch maar goed dat ik van het openbaar vervoer afhankelijk ben: nooit files en volgend jaar gaan er veel meer treinen op tijd rijden doordat de norm voor wat op tijd is behoorlijk is opgerekt. Maar ik kan tenminste zonder kans op een bekeuring even bellen dat ik later kom. Nu nog zien waar ik nog in een trein kan stappen nu er steeds meer kleinere stations worden geschrapt: de kreet "het openbaar vervoer brengt je van een plaats waar je niet bent, op een tijd die je niet uitkomt, naar een plaats waar je niet wilde wezen" krijgt steeds meer waarheidsgehalte. Dat zal er wel toe leiden dat nog meer mensen toch maar de auto pakken zodat het verkeer nog wat minder gaat doorstromen.

Wat ondertussen wel doorstroomt is het regenwater. Ik heb al een aantal weken wat plantjes klaar staan om in de tuin te zetten, maar nadat eerst de bovenlaag van de grond nog stevig bevroren was is deze nu geheel doorweekt (maar wel ontdooit, dat dan weer wel)
Om te voorkomen dat ik hetzelfde lot onderga als de grond blijven de plantjes dus nog maar even in de schuur staan: als het nog even zo doorgaat zijn ze uitgebloeid voor ze in de tuin staan.

Ik heb namelijk niets tegen water, maar dat moet dan wel warm zijn en in een bad zitten voor ik mij er vrijwillig door laat doorweken. En dat is precies wat ik nu eens ga doen.

Geen opmerkingen: