zaterdag, april 15, 2006

Ik zie ze vliegen.

Vanmorgen keek ik even in de tuin rond (het opknapwerk is nu helemaal klaar, het wordt langzaam tijd om na te gaan denken welke groentes ik dit jaar wil gaan verbouwen). Opeens vloog er iets op uit de rotstuin; een donkerbruine flits met wat kleurtjes. Even later daalde het weer neer op een steen om zich verder te verwarmen in de zon.

Twee weken tot een maand later dan andere jaren (in 2003 13 maart, in 2004 17 maart en in 2005 was het 30 maart) vloog de eerste vlinder door mijn tuin. Die jaren was het steeds de Kleine Vos die als eerste vloog, hoewel ook toen de Dagpauwoog steeds kort daarna volgde, dit jaar gaat de eer naar de Dagpauwoog.

Image Hosted by ImageShack.us


Nu begin ik weer echt in het voorjaar te geloven. Het speenkruid staat tenslotte ook in bloei, net als de primula's en de viooltjes. Het komt wel weer goed allemaal.

Geen opmerkingen: