zaterdag, april 08, 2006

Vaste klantenvoordeel.

Af en toe heeft het zo zijn voordelen ergens vaste klant te zijn. Zoals bij mijn vaste pizza/pasta adres voor de zaterdagavond. Als ik binnenkom wordt er geheel automatisch een kopje koffie voor me klaar gemaakt. Als ik uitgegeten ben hoef ik ook niet te vragen om het kopje koffie na het eten, dat komt ook geheel vanzelf.

Het scheelt natuurlijk dat ik aan de bar zit te eten zodat ze het goed in de gaten kunnen houden. Die gewoonte is ontstaan in de tijd dat ik bij een vriend in het café hielp: op zondag moesten we even snel eten als het een moment wat rustiger was in het café en aangezien we nooit precies wisten wanneer dat zou zijn was een tafel reserveren niet goed mogelijk. Dus aten we meestal aan de bar. Dat beviel zo goed dat ik het nog steeds doe: ik bezet niet in mijn eentje een tafel voor vier en kan tegelijkertijd af en toe hartelijk lachen als er iets mis gaat.

Gewoonlijk ben ik een uur of twee a tweeëneenhalf bij de pizzeria, maar vanavond was ik een stuk sneller weer thuis: het was druk. Tegenstrijdig? Nee hoor: ook weer een voordeel van vaste klant zijn, ik werd gelijk geïnformeerd dat er nog een paar grotere groepen zouden komen zodat ik kon bestellen voor die er waren. Vervolgens kon mijn pizza gemakkelijk even bij een andere bestelling mee in de oven zodat ik nu 10 minuten al mijn pizza voor mijn neus had staan. Bij het afrekenen bleek ik tenslotte ook nog het tweede kopje koffie van het huis te hebben gekregen.

Waar hebben jullie wel eens een vaste klanten voordeel?

Geen opmerkingen: