vrijdag, april 07, 2006

Vooruitziend.

Wat riep ik woensdag? Nou dit: "Dit plan zou betekenen dat de mij al sinds ik hier kwam wonen, en de mensen die hier toen al woonden nog veel langer, in het vooruitzicht gestelde spoorverbinding nog langer op zich laten wachten of zelfs helemaal buiten beeld raakt."

En wat verschijnt er vandaag in het nieuws? Dit:"De aanleg van een snelle treinverbinding tussen Schiphol/Amsterdam en Groningen is van de baan, zo is donderdag uit welingelichte bronnen in Den Haag vernomen. Het kabinet besluit formeel volgende week over het lot van de zogeheten Zuiderzeelijn (ZZL), waarvoor het 2,7 miljard opzij had gezet"

Nu ben ik benieuwd of minister Zalm die 2,7 miljard wel nog voor de ontwikkeling en ontsluiting van het Noorden gaat gebruiken. Gezien zijn gebruikelijke reactie op meevallers reken ik er maar niet te veel op.

Geen opmerkingen: