donderdag, april 06, 2006

Flink opgeschoten.

Gisteren is er met wat hulp flink wat werk verzet in de tuin. Het stuk dat voor de groentes bestemd is werd onkruidvrij gemaakt en omgespit. Daarna is er wat kalk overheen gegaan die nu eerst in moet spoelen en even de tijd moet hebben voor de overige mest e.d. er overheen kan. Het terras en het tegelpad zijn weer vrij van gras en andere groeisels. Het grootste deel van de achtertuin is verlost van mos en onkruid. En ik hoef nog maar een halve vlinderstruik te snoeien.

Waarom een halve? Ja kijk, normaal maak ik iets waar ik aan begin ook gelijk af. Maar op een gegeven moment begonnen ze van die witte korreltjes keihard op onze hoofden uit te strooien en toen zijn we maar een kop koffie gaan drinken.

Omdat het daarna nog niet echt op wilde knappen hebben we het eerst maar zo gelaten: als het morgen nog een paar uurtjes fatsoenlijk weer wil zijn maken we de achtertuin verder af, halen nog wat planten weg die het pad door de steeg en naar de achterdeur wel een leuk stekkie vonden en brengen de voortuin nog op orde.

Maar de boel is er al een heel stuk door opgeknapt. Alleen ben ik even nog niet echt in staat er van te genieten: mijn spieren protesteren, mijn rug speelt op en ik heb een pijnlijke plek in mijn hand van het werken met de snoeischaar. Ik weet het niet zeker maar mogelijk was die pijnlijk plek wel een prachtige blaar geworden als ik die vlinderstruik wel nog helemaal had gesnoeid. Waarmee het gelijk van ene J.C. dan weer eens bewezen zou zijn: "Elk nadeel heb zijn voordeel"

En? Hoe ligt jullie tuin dan wel balkonnetje erbij?

Geen opmerkingen: