maandag, mei 15, 2006

Chaos.

Ter verklaring van de stilte maar even een overzicht van de chaos die ik aantrof achter de deur toen ik terug kwam van het weekje verjaardagsvisite.

Buiten de gebruikelijke stapel huis aan huis bladen die het openen van de deur belemmerde (ik denk er hard over de Ja/Nee-sticker te vervangen door een Nee/Nee-sticker: er verschijnen hier steeds meer huis aan huis bladen waar steeds meer bijlagen bij ingevouwen worden die gewoon reclame zijn van makelaars, woonboulevards en dergelijke. Het is ondertussen meer papier dan een zaterdag Telegraaf -om maar iets te noemen. En de Gemeente info - voor mij als eigenhuis bezitter toch wel prettig om die een beetje in de gaten te houden - kan tegenwoordig ook als pdf-bestand via internet ontvangen worden) lag er een leuke collectie diverse post.

Allereerst had iemand zijn belastingformulier met de nodige gegevens maar door de brievenbus geschoven in de hoop dat ik het dan wel zou vinden en regelen. Dat is inmiddels gebeurd.

Vervolgens wilde de organisatie van het clubweekend van de motorclub dat ik even hielp een informatiebrief voor de mensen die mee gaan op te stellen, compleet met routebeschrijvingen (één voor de snelle jongens en één voor degenen die liever toeristisch rijden). Ook dat is klaar. Verder wilden ze nog even wat lijsten waarop de consumpties tijdens het weekend genoteerd konden worden en een overzicht wie er wel en wie er nog niet betaald hebben. Dat lijkt me een beetje voorbarig: het weekend is pas 9 juni, maar het moet nog wel even gebeuren. Straks eerst maar eens de recentste giroafschriften ophalen.

Vervolgens een notitie dat er een nieuw lid was en dat een ander lid de acceptgiro kwijt was, of ik even per omgaande acceptigiro's voor die twee wilde regelen. Ook dat is gebeurd.

Na de gebruikelijke eigen post (wat dagafschriften waar ik even de betaalde rekeningen bij heb gezocht, wat nieuwe rekeningen en een paar brieven en kaartjes van bekenden - waaronder de oproep volgende week toch beslist de gitaar mee te nemen) bleef hetgeen over dat het meeste werk oplevert.

Ik ben belast met de afhandeling van de nalatenschap van een eind 2003 overleden vriend. Eindelijk is de belastingaangifte over dat jaar afgehandeld en dat geld ook binnen. Omdat het een beneficiair aanvaardde nalatenschap is waarbij de schulden uiteindelijk inderdaad de bezittingen overtreffen moet een en ander verantwoord worden bij het Kantongerecht. Daar moet nu dus een uitgebreidde rekening en verantwoording heen. Bovendien moet een concept uitdelingslijst naar het Kantongerecht waar deze na accoord van het gerecht een maand ter inzage komt te liggen. Hiervan moet dan middels brieven aan alle schuldeisers en middels advertenties bekendheid gegeven worden.

Dat betekent dus het opstellen van een hoop cijfermateriaal en rapportages. En vervolgens het opstellen van een stuk of 20 brieven aan de schuldeisers en het copiëren van de papieren die deze erbij moeten krijgen.

Ik hoop het allemaal donderdag klaar te hebben en dan tussen door tijd te hebben gevonden om mijn kampeeruitrusting en alles wat er verder volgende week mee moet naar de Veluwe bij elkaar te zoeken. Ik denk dat ik tegen die tijd echt wel aan een weekje vakantie toe ben. Ik zit tenslotte niet voor niets in de WAO en iemand die helemaal gezond is zou waarschijnlijk al niet vrolijk worden van deze portie werk.

Geen opmerkingen: