maandag, juni 12, 2006

Alle kleuren van de regenboog.

De afgelopen dagen hebben we ons bezig gehouden met het doen van wat boodschappen die op de fiets wat moeilijk te halen waren zoals zakken potgrond, een stel balkjes van 1,40 meter, een stel sla en andijvie planten en nog wat plantjes voor de plantenbakken.

Inderdaad nóg wat plantjes: toen ik begin mei in Rijswijk was had ik al een heel stel geraniums gekocht omdat die daar meer dan een euro goedkoper waren dan hier. Die had mijn moeder nu voor me meegenomen. Ze had echter als verjaardagscadeautje nog wat extra plantjes meegenomen: petunia's, vlijtig liesjes en dergelijke. Ik heb echter tegen de schutting achter het terras twee bakken van elk twee meter, voor aan de gevel van de bovenverdieping twee bakken van een meter en langs de rand van het terras nog wat bakken van totaal een meter of twee dus er moesten er nog een paar bij.

Inmiddels is de tuin helemaal op orde (mijn moeder helpt altijd met het onderhoud dat ik zelf niet kan of mag doen (in verband met de vele katten hier in de buurt is het niet verstandig voor mij om in de aarde te gaan zitten wroeten en het kleine spul zie ik niet goed en ik kan dus niet onderscheiden wat onkruid is en wat moet blijven staan).

De sla en andijvie staan nu ook in de tuin (de tweede portie; ruim twee weken terug had ik er ook al wat in gezet en over een week of drie komt dan de volgende portie weer), de bloemkoolplanten zijn uitgezet en er is een net over gespannen om de koolwitjes op afstand te houden. De bakken zijn gevuld en staan en hanger er nu mooi bij met hun vulling in alle kleuren van de regenboog.

En dan kon ik vandaag ook de eerste portie aardbeien plukken. Het gaat goed met de tuin. Met de tuiniers iets minder: het is eigenlijk veel te warm om in een tuin op het zuiden te gaan werken. Ik heb het voordeel dat ik niet of nauwelijks verbrand maar samen vertonen ik en mijn moeder inmiddels ook alle kleuren van de regenboog.

Geen opmerkingen: