donderdag, juni 01, 2006

Droogtijd.

De afgelopen dagen heb ik tussen het opruimen, schoonmaken, wassen en wat er meer nodig was van de vakantiespullen een paar grote lappen tekst geplaatst. Nu is de was droog en opgevouwen. De tent idem dito. En buiten schijnt zowaar de zon zodat de tuin ook de kans krijgt een beetje op te drogen.

Want het natte weer heeft hem geen goed gedaan: ik kan de portie boontjes die ik vlak voor ik wegging plantte denk ik wel vergeten en nieuwe gaan zaaien. De tomaten, komkommer, sla en andijvie zijn nauwelijks gegroeid, het onkruid des te meer (waarom hebben altijd de verkeerde planten het zo naar hun zin bij slecht weer?)

En het tuincentrum had inderdaad keurig een courgetteplant voor me apart gehouden die sinds gisteren in de bak op het terras staat te overdenken of hij het de moeite waard vind aan het groeien en bloeien te gaan.

Als de boel iets droger is geworden zodat niet gelijk alles onder de modder zit zal ik maar eens beginnen alle ongewenste kruiden uit de tuin te verwijderen.

Geen opmerkingen: