dinsdag, mei 30, 2006

Nattigheid.

Woensdag begon weer nat maar tussen de buien door vonden we toch tijd aan de twee jachten van die dag deel te nemen. Bijna waren we vergeten dat donderdag de winkels gesloten zouden zijn, maar we hebben toch de voorraden tijdig aan kunnen vullen. Daarbij werd tevens de koeling van de Coöp ontdaan van de gehele voorraad cacaoboter (die is in mijn woonplaats nergens te vinden en R. heeft in Noord Holland hetzelfde probleem. We hebben nog gevraagd of er meer in het magazijn was maar dat bleek niet het geval, maar vrijdag zou er een nieuwe levering binnenkomen. Aan het eind van de dag kwamen ook C. en R. (nummer 4), met als extra gast M., aan die hun caravan naast het huisje parkeerden zodat we echt een comping binnen een camping begonnen te vormen.

Donderdag was er een braderie in Dieren waar een aantal mensen zich prima vermaakt heeft omdat het weer die dag heel erg mee viel: vrijwel de hele dag droog en een redelijke temperatuur. Dat kwam ook de traditionele radiomarkt nog een beetje ten goede, hoewel diverse handelaren en particulieren verstek lieten gaan omdat ze kennelijk bang waren nat te worden/gaan. Ook het bezoekersaantal lag duidelijk lager dan andere jaren. Maar voor de mensen die wel kwamen was er genoeg te koop. Ik heb nog rondgekeken of er een fatsoenlijke 2 meter peilontvanger te vinden was maar dat bleek (weer) niet het geval zodat ik het voorlopig moet blijven doen met een eigen peilantenne en een geleende peildoos. Ik heb toen mijn geld maar uitgegeven aan 24 lootjes van de VRZA (ik profiteer tenslotten van hun gastvrijheid dus een beetje sponsoring kan geen kwaad) en won daarmee 7 balpennen, twee schroevendraaiers, twee oortjes (van die ouderwetse proppen om in je oor te stoppen om naar b.v. de geluiden die een peildoos of radiootje produceert te luisteren), een doosje voor cd's met metalen (alu?) voor en achterkant, een muis voor de pc, een notitieblokje, een mok en twee mij wat onduidelijke metalen onderdeeltjes (ik vermoed dat het kabeldoorvoeren zijn voor als ik ooit zelf een apparaat in elkaar probeer te knutselen, de kans daarop is niet bijster groot dus ze zijn vooralsnog in de bak allerhande belandt).

Na afloop van de markt hebben we ook de twee 2-meterjachten van die dag nog gelopen. Op vrijdag hebben we het rustig aan gedaan omdat de jacht van die avond omgebouwd was naar een tweede gedeeltelijke nachtjacht: andere jaren was de nachtjacht altijd op vrijdag en veel mensen die door bijvoorbeeld schoolgaande kinderen pas woensdag aankwamen vonden het erg jammer dat ze de nachtjacht hadden gemist. Ik heb weer meegedaan met de groep waar ik steeds mee meeloop en zoals gebruikelijk hebben we weer ons uiterste best gedaan om verkeerd te lopen en als laatste binnen te komen. Dat is dan ook helemaal gelukt. F. en G. die ook op de radiomarkt in Beetsterzwaag zouden staan op zaterdag gingen 's avonds ook naar huis om nieuwe voorraad op te halen voor de spullen die op de markt op donderdag verkocht waren. Zo kwam er extra ruimte vrij in het huisje en heb ik mijn tent voor de rest van de week de tent gelaten en heerlijk warm binnen geslapen. Tussendoor is nog even de Coöp bezocht die weer van de gehele voorraad cacaoboter werd verlost (hopelijk heeft de man door dat we alweer weg zijn, anders besteld hij volgende week veel te veel)

Zaterdag zou de slotavond plaatsvinden inclusief de traditionele Dennis Music Award. Nu had ik mijn gitaar meegenomen maar door het slechte weer was er niets gekomen van gitaar en zang voor het huisje op het terras of bij de barbeknoei. Een paar onverlaten vond het daarom nodig mij in te schrijven voor die Music Awards zodat ik de zaterdag grotendeels besteedt heb aan het ophalen van wat nummers en het de gitaar van nieuwe snaren voorzien en zorgen dat die goed gestemd waren en bleven (even de eerste rek er uit spelen). Om ongeveer kwart voor tien was het mijn beurt en na wat knutselwerk op het podium om de microfoons goed voor de gitaar en mijn hoofd te krijgen (de gitaar kon niet ingeplugd worden in de aanwezige installatie en met mijn hoofd kan dat sowieso al niet) waarna ik een nummer van de Dubliners bracht: Whisky in the jar. Toen ik al van het podium zou stappen werd er zo hard om meer geroepen dat ik nog maar even terug ben gegaan en het nummer Big River van Johnny Cash erachteraan gegooid heb. Ook dit viel goed in de smaak, maar de show moest niet te veel uitlopen dus hier bleef het bij. Tenminste: tot de prijsuitreiking: laat ik nou de eerste prijs winnen: een leuk beeldje en een envelop met een aantal cd'bonnen. En toen moest natuurlijk het winnende nummer herhaald worden. Na Whisky in the jar werd zo hard om The Wild Rover geroepen dat ik die er ook nog maar bij heb gedaan. En kennelijk wederom tot groot genoegen van het publiek dat eigenlijk nog wel meer wilde, maar ook op de trekking van de loterij zat te wachten. Een loterij waarin ik niets won op mijn 10 lootjes, maar ook de lootjes van een paar mensen van de groep waar ik mee optrok onder beheer had waarop eerst een 10-bandswereldontvanger viel en uiteindelijk (op een lootje van iemand die er maar twee had!) de hoofdprijs: een best dure portofoonset (die waarschijnlijk meer koste dan de auto van degeen die hem won).

Zondag gebeurde er een klein wondertje: de zon scheen, het was droog en de temperatuur was heel aardig. Een goede gelegenheid om de tenten toch nog droog in te kunnen pakken. Daarna moest het huisje leeggeruimd en schoongemaakt worden en was het tijd om van alle bekenden afscheid te gaan nemen. Een heel stel daarvan zie ik ongetwijfeld eind augustus weer tijdens de jaarlijkse week in Bad Bentheim.

's Avonds werd ik weer keurig voor de deur afgezet waarna ik mijn chauffeur heb voorzien van koffie en een uitsmijter van 3 eieren zodat hij de resterende rit naar de kop van Noord Holland niet op een lege maag hoefde te rijden.

Al met al een natte, vaak frisse, enkele keren oorverdovende (er waren aan het begin van de week een paar stevige onweersbuien compleet met inslagen die het electriciteitsnet van de camping deels lam legden en voor wat opgeblazen apparatuur zorgden) maar bijzonder geslaagde vakantie week. Ik kijk alweer uit naar volgend jaar (en dan moet weer de gitaar mee: er is mij van verschillende kanten verteld dat ik er natuurlijk niet onderuit kom mijn titel te verdedigen).

Geen opmerkingen: